Köpa körhäst....?

Sv: Köpa körhäst....?

Vet inte var i Västra Götaland du befinner dig, men här uppe finns det tränare i alla fall..!

Jag bor i norra Bohuslän, längst upp emot norska gränsen...
I utkanten av allting, inom typ alla grenar verkar det som :)

Ja, jag var inne på nån hemsida som var Skaraborg eller nåt sånt, där fanns träning för Marie Karle eller vad hon nu heter.....

Men det känns långt bort, har ju nästan 20 mil till Skara härifrån.....

Kolla upp närmaste körklubb! Många av körklubbarna arrangerar körträningar och det är inte alltid instruktörerna är licensierade men de kan vara bra ändå.

Jag håller med agatoon. Man kan hitta mycket bra tränare som inte har tränarutbildning. Många gånger kan en erfaren kusk vara en stor hjälp på vägen.
Det viktigaste är att hitta någon som man trivs med som finns så nära geografiskt som möjligt. Det är viktigt att få regelbunden hjälp och det är dyrt och tröttsamt att åka långt ofta. Sen kan det vara väldigt givande att träna för någon supertränare ett par gånger om året för att få ett annat perspektiv.

Jag har PM:at förslag på personer som du kan kontakta som finns relativt nära dig.

Tack så jättemycket för din hjälp :)

Jag känner till en person som håller på med ardennrar som kanske kan vara behjälplig.
Sen finns det en karl som kör in hästar här i trakten.
Han är säkert duktig men oxå beryktad att vara tuff mot hästerna och det är inte riktigt min melodi...men man vet ju aldrig förrän man har provat .)

Sen får jag säkert en del hjälp från uppfödaren, OM det nu blir den hästen på nära håll ( ca 1 timme bort ).

Föreningen skogshästen har en kontaktperson i Svanesund, du kanske kan ringa och höra med honom om han har kontakter att dela med sig av?

Och som jag sa i PM så finns det säkert andra raser av körhästar omkring dig, som kanske har aktiviteter, kolla t.ex med FNH! I alla fall i vårt län är andra raser välkomna, möjligen vill man att du går med i föreningen, men det kan det ju vara värt!

Lotta

Idag skulle jag åkt och provat köra hästen som inte står så långt bort.
Men det är ju så attans kallt så vi fick skjuta på det.......:(

Det blir ingen häst för mig just nu :(
MIn bil är på väg att ge upp så får använda pengarna till en ny eller laga den....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 486
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 831
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025