Köpa katt

M

Mini_molle10

Jag fundera på att köpa en katt.

Såg en annons på en exotic.
Det stog 6000kr men billigare vid rätt person.

Den är ca 14 veckor, han har haft den i 2 veckor men vissade sig vara alergisk mot den.

Vad tycker ni att man borde betala för den?
Den har stamtavla och kan användast till utställning och avel.

han betalade 6000kr för den, men är kattens värde fortfarande 600kr??

Sv: Köpa katt

Priset låter väl ganska rimligt, men tänk igenom om det är en exot du vill ha. Jag har två exoter ...jättehärliga iofs men dom har problem med ögonen som rinner hela tiden. Det rinner från ögonen till näsan som gör att dom nyser, så det blir bruna fläckar överallt!! Plus att dom har dubbel päls så kamning varje dag plus bad måste till...Om jag hade vetat detta med ögonen hade jag nog tänkt två gånger innan jag köpte mina kissar.... fast det är ju mina bebisar ändå och jag skulle aldrig göra mig av med dom!!

Lycka till med kissen! :banana:

Givetvis är kattens värde fortfarande 6000:- Mina levereras inte ens till sin första köpare så tidigt, utan flyttar vid 14-16 veckors ålder.

Nu ligger et tydligen till så här.

Först skulle han sälja katten, men vi var lite si och så med priset, då skulle han ändå beålla katten, fast han var alergisk.
Men igår så sa han att vi fick köpa katten för 5000kr.

Han har sagt att den går att använda i utställning och avel.

Vi ringde och pratade med själva uppfödaren.
Han har köpt katten för sällskap, det ska tydligen stå i köpavtalet.
Han har betalat minder än vad han vill att vi ska betala, uppfödaren ville inte säga just vad han har betalat, men det var minder.
Och ändå att han visste att han var alergisk hade han i förrgår ringt till uppfödaren och frågat om hon hade en hona tillsalu.

Allt värkar konstigt, vi får se vad som händer imorgon när i ska prta med honom igen.

Det känns som att det är något lurt med denna människa. Kanske försöker han göra sig en slant på katter? Köpa "billigt" och sälja dyrare.

Det känns som att det är något lurt med denna människa. Kanske försöker han göra sig en slant på katter? Köpa "billigt" och sälja dyrare.

Ja, tydligen har han betalat 4500kr, han prutade ner den och i köpavtalet sa han att han bara skulle använda den till sällskap.

Sen ville han ha 6000 kr för den och sa tt den var till för avel och utställning.

Fast uppfödaren sa att katten har de kvaliteer för avel och utställning, men eftersom han köpte den som sällskap får han inte sälja den för avel och utställning.
Fast om det nu blir vi som köper den, så har hon sagt att vi får använda den i utställning och avel, bara vi berättar det för henne.

Vad skönt att höra att du har kontakt med kattens uppfödare och att ni är överens! :bow: Det måste ju faktiskt kännas bra som uppfödare att veta att katten kommer till dig och inte är kvar hos en sådan "konstig" kattungeköpare. Usch, hoppas jag aldrig behöver hamna i den situationen...

Jag tycker däremot inte att du ska betala mer än 4500 kr för katten. De borde ju inte kunna komma på något vettigt argument till varför katten helt plötsligt ökat i värde sedan de köpte den.

/Erica

Senast ändrad:

Fast han kommer aldig att gå ner i pris, han ville ju ha 6000 från början.
Vi tror att han la till sina tågbiljetter för att hämta katten på priset på katten.
För han hade sagt till uppfödaren att det kostade honom ca 1500kr(för 2 pers) att åka med sj.
och 4500 + 1500 är ju 6000 kr.

Men vi har begärt att han går till vetrinären och underöker katten och att det får högst vara 1 vecka gammalt och det har han gått med på.
Jag vet inte vad sånt kostar, kanske som en vanlig undersökning??
Men det sår han för.

Men på tisdag blir det av att hämta katten.
Om ingetn händer.
Han har inte nämt för uppfödaren att han ska sälja den.

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277
Senast: Caoimhe
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 392
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 427
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar