Köpa islandshäst med kissing spines

Novisis

Trådstartare
Hästen jag varit fodervärd åt senaste dryga året är nu till salu. Den är 15 år och blev i höstas diagnostiserad med kissing spines. Efter kortisoninjektion, skrittpromenader och sedan igångsättning är den nu symtomfri. Har varit igång sedan mitten av december och är nu musklad och fräsch. Är det idiotiskt att köpa den? Vad är en 15-årig islandshäst utan tävlingsmeriter och med kissing spines värd?

Hästen jag varit fodervärd åt senaste dryga året är nu till salu. Den är 15 år och blev i höstas diagnostiserad med kissing spines. Efter kortisoninjektion, skrittpromenader och sedan igångsättning är den nu symtomfri. Har varit igång sedan mitten av december och är nu musklad och fräsch. Är det idiotiskt att köpa den? Vad är en 15-årig islandshäst utan tävlingsmeriter och med kissing spines värd?
Allt beror ju på hur du kommer rida den när det kommer till hållbarheten där, det är ju när det gäller sådana otroligt viktigt att man kan rida dom rätt annars kommer dom få problem igen. Det är ju inte någon engångsgrej tyvärr.

Vad den är värd är väl egentligen vad du är beredd att betala. Kolla runt på andra annonser och se vad hästarna ligger på nu prismässigt.

Den är värd typ slaktvärdet eftersom den uppenbarligen utretts och behandlats och diagnosticerats samt är så gammal .
Huruvida du väljer att köpa den är ju beroende på dig och vad du vill använda hästen till /riskerar utifrån diagnos och ålder osv . Prismässigt är den som sagt billig .

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 716
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12