Köpa hus-frågor

aprilmaj

Trådstartare
Planerar att buda på ett hus imorgon och nu dök ett par frågor upp:

Är det någon skillnad för mig vid ett köp (juridiskt eller på annat sätt) om husets nuvarande ägare inte bor/är skriven i Sverige?

Jag tycker att huset känns mindre än den uppgivna boarean. Det står att areauppgiften är enligt taxeringsinformationen och baserad på säljarens uppgifter. Om det skulle vara så att huset är mindre än det är taxerat för, vad innebär det? Har det någon betydelse?

Någon som vet? Tacksam för svar!

Ja, det är helt enkelt så att om arean är av stor vikt för dig så förväntas du kontrollmäta den innan köpet. (Eller ta reda på på annat sätt)

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 273
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar