köpa häst

F

fisherman

tänkte bara höra om råd ang köpa western häst.
vad ska jag tänka på?
vill ha en uttålig & stabil häst.
ska tävla & ha kul med den.

Sv: köpa häst

Hola,

Jag är ju litet "körd" på Quarterhästen som ras så jag vill ju naturligtvis rekomendera att du köper en sån.

Vad som spelar in är vad du skall göra med hästen, lite mer specifikt. Vilken din budget är.

Det finns många här på sajten med olika raser som de är väldigt nöjda med. Det viktigaste är ju att du hittar en häst som passar dig och det du vill göra med den.

mvh eva

tänkte bara höra om råd ang köpa western häst.
vad ska jag tänka på?
vill ha en uttålig & stabil häst.
ska tävla & ha kul med den.

stammen och syskonens resultat. Kolla hos någon tränare om vilka stammar som är bäst för din diciplin eller om stammen är "kända bråkstakar".:idea:
jag ska själv göra det när det blir en annan häst, gjorde misstaget att fastna för färgen på min nuvarande häst..:crazy:

stammen och syskonens resultat. Kolla hos någon tränare om vilka stammar som är bäst för din diciplin eller om stammen är "kända bråkstakar".:idea:
jag ska själv göra det när det blir en annan häst, gjorde misstaget att fastna för färgen på min nuvarande häst..:crazy:

En bra häst har ingen färg.

spelar det någon roll vad hästen har för färg? Take or leave it lixom..

det viktigaste är ju att man känner sig trygg och tycker om hästen tycker jag, oavsett ras....

funderar på quarter. har tänkt & satsa högt!
vill prova dom mesta grenar framför allt kosse grenar.
har vart i colorado på "ranch" gav mej mer smak på kor.

Hola,

Då skall du tänka på en sak. Har man en "ko-häst" så är dom benägna att bara vilja göra kor lixom.... Kanske möjligen litet reining oxå.

Att tro att det går att rida sk "rida-fint-klasser" på en sån häst brukar inte alltid funka. Hästen vill inte vara med för den vill ha ett arbete, ett jobb att göra.
Får den inget att göra så hittar den på själv och då hamnar du längst ner på placeringskortet.

Jag är rädd att du bör välja antingen en allroundhäst eller en "ko-häst" och därmed spår på typ av ridning redan nu.

mvh Eva

De beror ju lite på var du bor men du fick PM av mig,de finns många fler men dom ska vara bra oxå och inte bara göra de för pengarnas skull.

Hola,

Då skall du tänka på en sak. Har man en "ko-häst" så är dom benägna att bara vilja göra kor lixom.... Kanske möjligen litet reining oxå.

Att tro att det går att rida sk "rida-fint-klasser" på en sån häst brukar inte alltid funka. Hästen vill inte vara med för den vill ha ett arbete, ett jobb att göra.
Får den inget att göra så hittar den på själv och då hamnar du längst ner på placeringskortet.

Jag är rädd att du bör välja antingen en allroundhäst eller en "ko-häst" och därmed spår på typ av ridning redan nu.

mvh Eva
Alldeles riktigt.
Bra uttryckt.

färgen har ingen betydelse.
det är bättre om man funkar ihop

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 830
Senast: morgaine
·
Kläder & Bli fin Har ni något tips och vad använder ni för sportbh som är stabil? Jag har G i bhar från Change och har deras sportbh med men vet inte om...
2
Svar
28
· Visningar
1 106
Senast: sweep
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka