köpa häst

Sv: köpa häst

ser nu när löven ligger på marken en tävlings arena i småland från sovrums fönstret. där bor jag.

mitt ex har köpt där ifrån. mycket trevlig häst

Hola,

Då skall du tänka på en sak. Har man en "ko-häst" så är dom benägna att bara vilja göra kor lixom.... Kanske möjligen litet reining oxå.

Att tro att det går att rida sk "rida-fint-klasser" på en sån häst brukar inte alltid funka. Hästen vill inte vara med för den vill ha ett arbete, ett jobb att göra.
Får den inget att göra så hittar den på själv och då hamnar du längst ner på placeringskortet.

Jag är rädd att du bör välja antingen en allroundhäst eller en "ko-häst" och därmed spår på typ av ridning redan nu.

mvh Eva

Mycket bra beskrivet!

verkar finnas många kloka här. tyvärr känner jag nog ingen??

såg en criollo till bra pris. vad är det för & nackdelar med dom?
jag vill ha en kompis.

Ska du satsa på att tävla högt så ska du kolla på Appaloosa, paint el quarter just nu.
jag vet folk som letar appaloosa i usa oxå så vill du ha sällskap så vet jag de med.
;)

Ska du satsa på att tävla högt så ska du kolla på Appaloosa, paint el quarter just nu.
jag vet folk som letar appaloosa i usa oxå så vill du ha sällskap så vet jag de med.
;)

beror på vad för sällskap?

nu har jag läst alla annonser jag kan hitta. ringt på dom jag tyckt låtit bra! men hittar inte det rätta. jag vill ha en pigg & glad häst från 150-till 155. känslig för tryck mm. lätt lärd. inte ens läromästare för 95000 finns kvar! hallå vem har alla bra hästar??

nu har jag läst alla annonser jag kan hitta. ringt på dom jag tyckt låtit bra! men hittar inte det rätta. jag vill ha en pigg & glad häst från 150-till 155. känslig för tryck mm. lätt lärd. inte ens läromästare för 95000 finns kvar! hallå vem har alla bra hästar??

Tyskland, usa,italien!

För 95' har jag en supertrevlig allroundhäst till salu men det är en quarter....

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 830
Senast: morgaine
·
Kläder & Bli fin Har ni något tips och vad använder ni för sportbh som är stabil? Jag har G i bhar från Change och har deras sportbh med men vet inte om...
2
Svar
28
· Visningar
1 106
Senast: sweep
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka