Köpa häst!

Y

Yllop

Nu hamna säkert den här tråden fel.. men ändå...

När ni åker och kollar på häst ni planerar att köpa..

Va frågar ni och kollar på med hästen?

Sv: Köpa häst!

När jag pratar med ägaren i telefon så säger jag att jag vill att hästen ska vara ute i hagen när jag kommer, eftersom jag vill se hur den beter sig mot sin ägare. Ägaren hämtar hästen och tar in den i stallet.
Där jag borstar och så, sen rider först ägaren, eftersom jag vill se hur hästen rör sig och beter sig med ägaren på ryggen. Och sen provrider jag.

Jag kollar på hästens benställning, hovar och visiterar ryggen, och ev benen.

Sen frågar jag väl lite hur ägaren tycker hästen är och sådant:)

När jag pratar med ägaren i telefon så säger jag att jag vill att hästen ska vara ute i hagen när jag kommer, eftersom jag vill se hur den beter sig mot sin ägare. Ägaren hämtar hästen och tar in den i stallet.
Där jag borstar och så, sen rider först ägaren, eftersom jag vill se hur hästen rör sig och beter sig med ägaren på ryggen. Och sen provrider jag.

Jag kollar på hästens benställning, hovar och visiterar ryggen, och ev benen.

Sen frågar jag väl lite hur ägaren tycker hästen är och sådant:)

Smart det där med att låta hästen va ute i hagen....:bow:

Jag lärde mig att det är bra att vara med ända ifrån att man hämtar hästen ifrån hagen, efter att jag köpte en häst som stack så fort man kom ut till hagen, med grimman i handen. Hade man inte med sig grimman så kom hästen på en gång:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: warg
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 039
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar