Att hitta häst handlar om att hitta en man gillar som passar en och som man har glädje av inget annat.Menar du att du inte ser sammanhanget?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att hitta häst handlar om att hitta en man gillar som passar en och som man har glädje av inget annat.Menar du att du inte ser sammanhanget?
Halvblod är nog också andra färger än bruna och dom passar bra på ridskolor plus andra raser. Jag har ju fått många inlägg om folk som köper halvblod eller liknande för 40 000-70 000 ungefär men ska jag köpa någon kostar den plötsligt minst 100 000 eller mer enligt svaren då.
Att hitta häst handlar om att hitta en man gillar som passar en och som man har glädje av inget annat.
Att hitta häst handlar om att hitta en man gillar som passar en och som man har glädje av inget annat.
Tycker få fjordingar ser ut som skogsmullar numera,dom har blivit så långbenta och slankaDu vet om att det finns några som går MSV B dressyr? Och minst en som är kvalad till PSG.
Sedan behöver du självklart inte gilla fjordingar.
Är inte det ganska vanligt? Att köpa en fin häst som unghäst just för man vill ha en sån häst men inte har råd med en färdig?Man kan ju hitta hästar i alla olika prisklasser, men när man vill ha läromästare eller utbildad häst så blir det ju genast dyrare.
Jag har haft budget på 70-75 nu när jag skulle köpa häst och kände mig rejält begränsad av pengarna. Jag har inga svårklassambitioner men jag vill fortfarande ha en viss typ av häst med en viss ridkänsla. Jag ville dessutom absolut INTE ha en häst med felaktig grundutbildning. Men jag kunde tänka mig unghäst och var också beredd att kanske behöva köpa oinriden häst, då går det ju. Hellre outbildad än felutbildad
Jo det är nog väldigt vanligt. Inte för att det blir billigare i slutändan egentligen (det kostar ju en del att utbilda hästen + omkostnaderna tills den är i motsvarande ålder/utb nivå) men man sprider ju ut kostnaderna på ett annat sätt än att betala i klumpsumma.Är inte det ganska vanligt? Att köpa en fin häst som unghäst just för man vill ha en sån häst men inte har råd med en färdig?
Enligt annonsmarknaden får man en bra häst för 60-75 tusen. Också halvblod, också för tävling. Men du håller inte med?Okej, men så här. Ett tankeexperiment. Håller du med om den här beskrivningen eller inte?
Scenario 1: Du har 150 000 kr. Du vill ha ett SWB som är helt okomplicerad i hantering och ridning, frisk och skadefri och som går stadigt LA även om ryttaren endast har grundkunskaper, för att den är så sjyst och välutbildad. Du ringer till olika försäljningsstall. Chansen är hyfsat stor att du rätt snart får flera olika förslag på hästar som kan passa dig (fortfarande inga garantier, men förutsättningarna är goda).
Scenario 2: Du har 90 000 kr. Du har samma önskemål, men du kanske måste kompromissa med några av dina krav. Hästen kanske har en gammal skada som inte ska påverka ridningen, eller ett skönhetsfel. Den kanske inte springer lika snyggt som 150 000 kr-hästarna. Eller så får du vänta lite längre på att få napp.
Scenario 3: Du har 50 000 kr. Du har samma önskemål, men nu måste du kompromissa. Hästen kanske bara går att rida ut med sällskap, eller bara är grundriden, eller så går den absolut inte att lasta, eller så kan den aldrig stå ensam i box eller hage, eller så är den nyligen igångsatt efter konvalescens.
Kan du se att detta är en rimlig beskrivning av verkligheten? Eller håller du inte alls med?
Enligt annonsmarknaden får man en bra häst för 60-75 tusen. Också halvblod, också för tävling. Men du håller inte med?
Enligt annonsmarknaden får man en bra häst för 60-75 tusen. Också halvblod, också för tävling. Men du håller inte med?
det där var en intressant utsago med tanke på att du tidigt i tråden talade om att folk inte berättar sanningen om sina hästar. Varför tror du plötsligt att den annonserade tävlingshästen ens kan en galoppskänkel?Enligt annonsmarknaden får man en bra häst för 60-75 tusen. Också halvblod, också för tävling. Men du håller inte med?
Jag blir otroligt provocerad av en del sk hästmänniskor som rynkar på näsan åt både folk och hästar beroende på ras, stam och inriktning och fjäskar som 17 om det är "rätt".
....
Vad hjälper det med papper, exteriör och teknik om du själv inte kan rida/är otrevlig och sen dessutom sitter låst i en massa fördomar? Inte ett skit! Jag är definitivt inte någon stjärna själv men jag hoppas verkligen att jag är tillräckligt ödmjuk för att fortsätta lära mig resten av livet.
Det beror väl på hur man definierar ”bra häst”.Enligt annonsmarknaden får man en bra häst för 60-75 tusen. Också halvblod, också för tävling. Men du håller inte med?
Jag gissar att den inte har WOW och det fantastiska steget du är ute efter? När du startade tråden så var det ju omöjligt att hitta hästar inom din budget som var det du ville ha- så då gissar jag att det är så nu också?Enligt annonsmarknaden får man en bra häst för 60-75 tusen. Också halvblod, också för tävling. Men du håller inte med?