Köpa häst med rtg-fynd? försäkra?

C

ceccilk

Jag funderar på att köpa en häst som har röntgenfynd på flera ben. Hon är tidigare inte försäkrad och jag är osäker på om hon riktigt kommer hålla. Ägaren har gått med på reducerat pris som jag kan gå med på, men jag blir osäker på om det kommer gå att försäkra hästen. Kliniken som hästen blev röntgad på är inte samma som jag vid ev veterinär-besök kommer att åka till.

Kommer jag kunna försäkra hästen och kommer försäkringsbolaget kunna se tidigare röntgenfynd? Kommer jag kunna få ut pengar om nu hästen inte håller? Är det någon tid som hästen måste varit frisk isådanafall?

Jätte tacksam för all hjälp!

Sv: Köpa häst med rtg-fynd? försäkra?

Om hästen inte är fösäkrad tidigare så är det försäkringsbedrägeri att undanhålla detta röntgenfynd vid nyförsäkring och eventuellt framtida nyttjande av försäkringen!
Du kommer kuna försäkra hästen, men kommer få reservation på den del där fynder gjorts, tex ett bakben, och då får man ingen ersättning för skada på det benet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 682
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 927
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 973
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka