Köpa häst i Tyskland?

alazzi

Trådstartare
Någon som vet om det är brukligt att pruta på hästar vid köp eller om angivet pris är det som man förväntar sig att få ut?

Vill ju inte göra bort mig :o

Sv: Köpa häst i Tyskland?

Prova vettja :)

Du kan ju alltid skylla på att du är svensk? :angel:

Själv har jag aldrig köpt totto därifrån men endel bekanta har...vet att 2 av dom fick ner priset men då vet jag inte om det handlade om transportkostnaderna :confused: Du ska ha den i Tyskland då eller?

Jag köpte flera hästar från Tyskland, Österrike,... och jag har alltid fått ner priset :banana: så visst ska du prova tycker jag!
Lycka till!

Cinemon skrev:
Jag köpte flera hästar från Tyskland, Österrike,... och jag har alltid fått ner priset :banana: så visst ska du prova tycker jag!
Lycka till!

Tack!
Vad är det för typ av hästar som du har köpt?

Man brukar säga "ge mej ditt bästa pris"...

Ja då får jag nog fråga en bekant som kan tyska...jag har bara frågat på engelska.

Klart att du ska pruta!!
Och var tuff som attans. Säger de 5000 euro, erbjuder du de 2500 euro. Tillslut kommer ni att mötas någonstans i mitten!! :)
Lycka till!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 122
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 454
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka