T
Timber
Jag skulle vara tacksam om någon kunde komma med råd om hur man bör gå tillväga för att genomföra ett hästköp där hästen finns hos fodervärd i Sverige men ägaren bor i ett annat land i Europa.
Jag har inte tittat på hästen än, men när jag gjort det så vill jag gärna genomföra köpet om allt stämmer.
Det var osäkert när ägaren skulle ha möjlighet att komma till Sverige och jag vill ju inte gärna behöva vänta flera månader på att få hem hästen och göra klart med alla papper, om det skulle bli aktuellt med köp.
Så: hur gör man med alla underskrifter? Betalning? Pass och kvitton och annat?
Besiktning hade jag tänkt göra när jag tittat på hästen, behöver ägaren vara med på det?
Annat att tänka på?
Hjälp tack!
Jag har inte tittat på hästen än, men när jag gjort det så vill jag gärna genomföra köpet om allt stämmer.
Det var osäkert när ägaren skulle ha möjlighet att komma till Sverige och jag vill ju inte gärna behöva vänta flera månader på att få hem hästen och göra klart med alla papper, om det skulle bli aktuellt med köp.
Så: hur gör man med alla underskrifter? Betalning? Pass och kvitton och annat?
Besiktning hade jag tänkt göra när jag tittat på hästen, behöver ägaren vara med på det?
Annat att tänka på?
Hjälp tack!