Sålde en valp för 1 år sedan sedan dess har min vän som är kollega med köparen hämtat hunden på 2 olika hundpensionat då pengarna är slut och han behöver gratis hundvakt Hens nya sambo vill ej ha hunden hemma därför kör hen em. den till mig , vilket hade varit mer ok om det var hundägaren som kom eller ringde och frågade mig om att vara hundvakt vilket han aldrig gjort .
Min vän har även Tagit vovven olovandes ifrån sin dagmatten .,då denna drog i kopplet och varje gång har hen kommit med hunden till mig och påtalat att hundägaren är olämplig ,bor för litet låter inte hunden vara lös osv
Hundägaren ringer min vän för att be om hundvakt för han vet en inte kan säga nej .
Varje gång hen hämtat hunden kör hen hem den till mig och berättar hemska historier om ägaren.
Hen har tom fått en väninna att ringa mig och tala att hunden har det så dåligt .
Jag sa som det var att hunden är såld , fint hull och päls klorna klippta och bra kondition bad Hens väninnan ringa länsstyrelsen om den missköts
Jag skulle nog strypt din vän vid det här laget. Du kan inget göra som du säger själv sålt är sålt. Vill vännen klaga får hen göra det till rätt insats inte till dig var å varannan minut. Har du frågat hen vad hen vill du ska göra åt saken eftersom hen kommer till dig vareviga gång.