Nej, nej, nej. Ta aldrig betalt med paypal! Endast om köparen går med på att betala som vän och familj, annars kan de superlätt få tillbaka pengarna och blåsa dig helt.Ok, hjälp en skeptiker...
Jag har en sadel ute på annons som jag nyligen sänkte priset på och igår fick jag ett svar på mailen. På engelska.
Jag har tidigare fått ett konstigt annonssvar på engelska som jag inte ens brydde mig om men det här mailet var 'normalt' formulerat.
Vi har växlat några mail och personen vill köpa den via PayPal och har fixat hämtning efter betalning.
Jag har ännu inget PayPal-konto men det är ju lätt att fixa. Eller?
Är det ett tillförlitligt betalningssätt?
Personen vill ha namn, mail och telenummer.
Vad säger ni kloka?
En kollega till en vän till mig blev nästan blåst nyligen på samma grej när hon skulle sälja sin transport. Det var ett mail på engelska, de pratade, de ville betala med paypal, kollegan hade inget paypal konto men tänkte att det var lätt att fixa. Sen började det bli lite underligare och hon fick en dålig känsla.
När hon backade ur affären så började de hota henne med olika saker och trakassera henne. Hon polisanmälde och tydligen är det en liga som går runt och lurar folk sådär. Paypal är INTE säkert.