Jag blir så sjukt irriterad på folk som verkar anse att deras tid är dyrbarare än andras
Jag säljer ju hö och träffar på alla möjliga olika köpare. Nu senaste var det en som enbart ville köpa 10 småbalar. Tycker egentligen inte om att sälja så små partiet, det tar mer tid än vad det ger pengar att passa på folk. Först undrade hon om jag kunde köra hem det till henne(2-2.5mil enkel resa) för hon hade så mycket att göra. Jag sa nej, jag har faktiskt också ett liv(det sa jag inte men). Vi bestämde då att hon skulle dyka upp i fredags mellan kl.14-16. Jag satt hemma och vänta men vid 16.30 hade ingen kommit och jag fick meddelande att det visst hade kommit annat i mellan(kunde åkt iväg och gjort roligare saker den eftermiddagen). Bestämde då en tid igår förmiddag, ingen som kom då heller för det hade varit svårt att komma ifrån. Vid det laget hade jag tröttnat så när hon sa att hon troligtvis kunde hämta idag så sa jag helt enkelt vart dom låg och att hon får gå in och hämta dom själv. När jag tittade in förut så låg dom fortfarande kvar så jag är glad att jag inte slösade en dag till på att vänta
En annan var intresserad av att köpa ett parti på 100 balar som säljs för ett väldigt bra pris. Massa frågor och hon sa att hon ville köpa. Men... hon visste ju inte hur hon skulle få hem det
så blev inget där heller. Och tur var det för istället slog grannen till och köpte rubbet, smidigt och bra