Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså orka lägga upp annonser när info om pris och storlek inte kommer med hur man än gör och hur många gånger man ändrar för att det ska bli rätt :arghh: antingen är det telefonen som jävlas eller så är det inte mening att jag ska få nått sålt.
Åh det där är så drygt. Har du någon dator du kan använda för att ändra i annonsen efter att du lagt in den med telefonen?
 
Ok, hjälp en skeptiker...
Jag har en sadel ute på annons som jag nyligen sänkte priset på och igår fick jag ett svar på mailen. På engelska.
Jag har tidigare fått ett konstigt annonssvar på engelska som jag inte ens brydde mig om men det här mailet var 'normalt' formulerat.
Vi har växlat några mail och personen vill köpa den via PayPal och har fixat hämtning efter betalning.
Jag har ännu inget PayPal-konto men det är ju lätt att fixa. Eller?
Är det ett tillförlitligt betalningssätt?
Personen vill ha namn, mail och telenummer.
Vad säger ni kloka?
 
Ok, hjälp en skeptiker...
Jag har en sadel ute på annons som jag nyligen sänkte priset på och igår fick jag ett svar på mailen. På engelska.
Jag har tidigare fått ett konstigt annonssvar på engelska som jag inte ens brydde mig om men det här mailet var 'normalt' formulerat.
Vi har växlat några mail och personen vill köpa den via PayPal och har fixat hämtning efter betalning.
Jag har ännu inget PayPal-konto men det är ju lätt att fixa. Eller?
Är det ett tillförlitligt betalningssätt?
Personen vill ha namn, mail och telenummer.
Vad säger ni kloka?
det har kommit en rad såna som sedan visat sig vara bluff på ngt sätt
Har inte brytt mig om att svara på de såna svar jag fått
 
Ok, hjälp en skeptiker...
Jag har en sadel ute på annons som jag nyligen sänkte priset på och igår fick jag ett svar på mailen. På engelska.
Jag har tidigare fått ett konstigt annonssvar på engelska som jag inte ens brydde mig om men det här mailet var 'normalt' formulerat.
Vi har växlat några mail och personen vill köpa den via PayPal och har fixat hämtning efter betalning.
Jag har ännu inget PayPal-konto men det är ju lätt att fixa. Eller?
Är det ett tillförlitligt betalningssätt?
Personen vill ha namn, mail och telenummer.
Vad säger ni kloka?
Gick rätt så långt med en sån köpare en gång, men det visade sig såklart vara en bluff.
 
Ok, hjälp en skeptiker...
Jag har en sadel ute på annons som jag nyligen sänkte priset på och igår fick jag ett svar på mailen. På engelska.
Jag har tidigare fått ett konstigt annonssvar på engelska som jag inte ens brydde mig om men det här mailet var 'normalt' formulerat.
Vi har växlat några mail och personen vill köpa den via PayPal och har fixat hämtning efter betalning.
Jag har ännu inget PayPal-konto men det är ju lätt att fixa. Eller?
Är det ett tillförlitligt betalningssätt?
Personen vill ha namn, mail och telenummer.
Vad säger ni kloka?
En kamrat fick ett mejl på engelska. Helt seriöst och det mesta var bestämt när det blev konstigt och min kompis fick dra sig ur.
Jag kanske är fördomsfull men jag hade inte chansat.
 
Ok, hjälp en skeptiker...
Jag har en sadel ute på annons som jag nyligen sänkte priset på och igår fick jag ett svar på mailen. På engelska.
Jag har tidigare fått ett konstigt annonssvar på engelska som jag inte ens brydde mig om men det här mailet var 'normalt' formulerat.
Vi har växlat några mail och personen vill köpa den via PayPal och har fixat hämtning efter betalning.
Jag har ännu inget PayPal-konto men det är ju lätt att fixa. Eller?
Är det ett tillförlitligt betalningssätt?
Personen vill ha namn, mail och telenummer.
Vad säger ni kloka?

Det är lätt skaffa paypal. Det är ett seriöst betalsätt. De har dock en buyer protection som du bör läsa om.

Det du absolut inte ska göra är ta emot några pengar som ska ges till någon annan. Du ska bara ta emot pengarna till sadeln.

För mig är den avgörande frågan dels om köparen bor i Sverige? Och om sadeln är svår att få tag i i det landet personen bor om det inte är Sverige.

Hur ska sadeln hämtas?
 
Undrar hur lång tid man ska vänta på att Kaptenstallet säljer mina grejer? Har lämnat in en hel del för ett tag sedan. Min kompis med
 
Apropå inlämningsförsäljnings-ställen så lämnade jag in en sadel till försäljning i januari.
Prisdumpade nu i veckan och ÄNTLIGEN är sadeln ute på prov. Hoppas den passar blivande hästen och blir såld :bump:
 
Jag lämnade in en sadel för försäljning i mellandagarna förra året. Ringde i maj eller juni men då var den inte såld. Jag kanske borde ringa igen?
 
Plötsligt så minns jag varför jag gav upp säljandet i somras. Folk är så knepiga. Det tar mer energi än det lilla man får in av att sälja. Om man nu inte hittar rätt köpare. Nu har jag en del som jag bara vill slippa slänga så skit samma, bara någon betalar frakten. Men ändå ska det prutas även på frakten.
 
Jag misstänker att jag blivit blåst. En vara som skulle skickas i måndags - och har inte kommit än. KAN ju vara krångel med Posten men jag börjar bli tveksam. Och säljaren svarar såklart inte när jag frågar om hon fick iväg varan i måndags. SUCK.
 
Hur fixar ni förresten kartonger? På posten finns det ju bara minikatonger. Min knasiga lösning hittills är att köpa saker online (mest djurfoder) för att få kartonger:o:D...
 
Hur fixar ni förresten kartonger? På posten finns det ju bara minikatonger. Min knasiga lösning hittills är att köpa saker online (mest djurfoder) för att få kartonger:o:D...

Jag sparar kartonger som är i bra storlek så att jag alltid har ett par hemma ifall jag skulle få för mig att sälja något. Annars packar jag med bubbelplast och kassar. Alternativt slår in som ett paket i kraftigt papper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 617
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp