Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tar ju in eget hö till våra hästar och får alltid in dubbelt så mycket som vi behöver så resten säljer vi. Men blir tokig på folk som kommenterar mina annonser med "intresserad", "jag köper gärna" osv och sen hör man inget mer?
Har även varit med om folk som vill ha exakta mått på balarna(mediumpressade småbalar ca 10-12kg), varför kan man ju undra? :confused:
 
Vi tar ju in eget hö till våra hästar och får alltid in dubbelt så mycket som vi behöver så resten säljer vi. Men blir tokig på folk som kommenterar mina annonser med "intresserad", "jag köper gärna" osv och sen hör man inget mer?
Har även varit med om folk som vill ha exakta mått på balarna(mediumpressade småbalar ca 10-12kg), varför kan man ju undra? :confused:
Ts och vikt på balarna verkar ju vettigare att fråga om :/, om det inte är så att man har exakt mått man måste ha in balarna genom.
 
Åhh, jag är på bli-av-med-saker-humör (och få in pengar, har hittat en sadel jag vill ha!). Men är också så himla less att sälja saker, främst pga folket.
Vad göra, hur stå ut med jobbigt folk? Bita ihop och tänka på annat? :laugh:
 
Jag försöker köpa ett PS high jump träns. Det går sådär alltså...

Svarar först på en persons annons. Jag tycker priset är lite väl högt, och ber att få fundera lite. Inga problem. Ganska snabbt frågar personen om jag vill ha det då det finns andra intresserade. Helt okej. Jag svarar tre minuter senare att ja vad sjutton jag tar det. Jag får inget svar. Okej, personen slängde ur sig det och sprang från telefonen... Detta var på kvällen. På morgonen efter inget svar, inte ens läst. Dagen går. På kvällen ledsnar jag, och svarar på en annan annons.

Personen från den nya annonsen svarar snabbt, och vi blir överens om ett pris inkl frakt och talar om hur det ska skickas. Jag skrev redan i inledningen att jag kan erbjuda och gärna ser en snabb affär. Fint tyckte säljaren, men hade åkte från stallet så var det okej hen skickade det nästa kväll? Absolut. Personen tycker då "jag hör av mig när det är fixat". Hen har inte ens fått min adress eller något, så jag skickar den inkl mobilnummer. Får inget svar, fast personen har läst. Nåja, det är hens problem om hon inte vill ge mig några betalningsuppgifter förrän hen skickat.

Sen sent på kvällen svarar den första att "okej, var ska jag skicka det". Jag svarar att då hen inte svarade på ett dygn och inte ens läste svaret jag skickat tre minuter senare svarade jag på en annan annons. Får inget mer svar. Och den andra säljaren som ikväll skulle skicka tränset har inte hört av sig, jag skickade ett meddelande här på kvällen men det är inte ens läst.

HUR svårt ska det vara att få köpa en sak lite snabbt och enkelt?
 
Jag försöker köpa ett PS high jump träns. Det går sådär alltså...

Svarar först på en persons annons. Jag tycker priset är lite väl högt, och ber att få fundera lite. Inga problem. Ganska snabbt frågar personen om jag vill ha det då det finns andra intresserade. Helt okej. Jag svarar tre minuter senare att ja vad sjutton jag tar det. Jag får inget svar. Okej, personen slängde ur sig det och sprang från telefonen... Detta var på kvällen. På morgonen efter inget svar, inte ens läst. Dagen går. På kvällen ledsnar jag, och svarar på en annan annons.

Personen från den nya annonsen svarar snabbt, och vi blir överens om ett pris inkl frakt och talar om hur det ska skickas. Jag skrev redan i inledningen att jag kan erbjuda och gärna ser en snabb affär. Fint tyckte säljaren, men hade åkte från stallet så var det okej hen skickade det nästa kväll? Absolut. Personen tycker då "jag hör av mig när det är fixat". Hen har inte ens fått min adress eller något, så jag skickar den inkl mobilnummer. Får inget svar, fast personen har läst. Nåja, det är hens problem om hon inte vill ge mig några betalningsuppgifter förrän hen skickat.

Sen sent på kvällen svarar den första att "okej, var ska jag skicka det". Jag svarar att då hen inte svarade på ett dygn och inte ens läste svaret jag skickat tre minuter senare svarade jag på en annan annons. Får inget mer svar. Och den andra säljaren som ikväll skulle skicka tränset har inte hört av sig, jag skickade ett meddelande här på kvällen men det är inte ens läst.

HUR svårt ska det vara att få köpa en sak lite snabbt och enkelt?


Synd att det inte är något high jump jag ska försöka sälja....

Har försökt några gånger att svara på köpesannons men efter foton har skickats är köparna som bortblåsta från jordens yta.... :mad:
 
Jag har nu ett rek påväg iaf. Hoppas verkligen det är ett PS HJ i det och att det inte ser ut som man kört över det med en traktor. HATAR att köpa läder osett och ännu värre när det är så dyrt som PS :/
 
Någon som behöver pengarna? :)

Har man det riktigt skralt kan fem kr vara värt mycket.

Särskilt när en har en hel ikeakasse full med prylar för 5-25:-/st. Det blir en del, trots allt :)

Jag har gjort det, men gör det inte längre eftersom folk överlag är sjukt ovilliga att betala för frakten. Orkar inte ens annonsera ut dem. Numera sparas det till hästloppis istället - har blivit av med en hel del den vägen.
 
Och jag försöker köpa en sadel.
Säljaren slutar svara när vi ska bestämma dag och tid för hämtning.:up::meh:
Jag har en sadel till salu. Hade en som var intresserad av att prova den och skulle komma och hämta. När hon flyttat fram dagen när hon kanske skulle ha tid att komma förbi för tredje gången ledsnade jag och bjöd ut den åt andra istället. Har inte hört mer av henne..
 
Ska sälja transportskydd som jag "glömt" skicka tillbaka i tid.
Har en som skrev för en vecka sedan och frågade om de var kvar. Hörde inget, skickade igen och fråga men hörde inget. Orkar inte, skriv att du inte är intresserad istället.

Samma med ett set med nya läderskydd, damen skulle höra med sin dotter på kvällen. Samma visa där, skriv att ni inte vill ha dom istället :meh:
 
Ska sälja transportskydd som jag "glömt" skicka tillbaka i tid.
Har en som skrev för en vecka sedan och frågade om de var kvar. Hörde inget, skickade igen och fråga men hörde inget. Orkar inte, skriv att du inte är intresserad istället.

Samma med ett set med nya läderskydd, damen skulle höra med sin dotter på kvällen. Samma visa där, skriv att ni inte vill ha dom istället :meh:

Jag säljer till andra i sådana där fall. Typ som idag. Ska sälja en liner. En vill veta lite mer och återkomma ikväll. En h senare vill en annan köpa. Får det. Swishat och klart strax efter.
 
Gjorde ett ryck och la ut en sadelgjord till försäljning. Fick en "köper" nästan direkt..och ja.. jag är redan less på det här med att sälja :banghead: :wtf:
Facebookgruppförsäljning - ska fan ge upp det.
 
Men alltså orka lägga upp annonser när info om pris och storlek inte kommer med hur man än gör och hur många gånger man ändrar för att det ska bli rätt :arghh: antingen är det telefonen som jävlas eller så är det inte mening att jag ska få nått sålt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 617
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp