Jag försöker köpa ett PS high jump träns. Det går sådär alltså...
Svarar först på en persons annons. Jag tycker priset är lite väl högt, och ber att få fundera lite. Inga problem. Ganska snabbt frågar personen om jag vill ha det då det finns andra intresserade. Helt okej. Jag svarar tre minuter senare att ja vad sjutton jag tar det. Jag får inget svar. Okej, personen slängde ur sig det och sprang från telefonen... Detta var på kvällen. På morgonen efter inget svar, inte ens läst. Dagen går. På kvällen ledsnar jag, och svarar på en annan annons.
Personen från den nya annonsen svarar snabbt, och vi blir överens om ett pris inkl frakt och talar om hur det ska skickas. Jag skrev redan i inledningen att jag kan erbjuda och gärna ser en snabb affär. Fint tyckte säljaren, men hade åkte från stallet så var det okej hen skickade det nästa kväll? Absolut. Personen tycker då "jag hör av mig när det är fixat". Hen har inte ens fått min adress eller något, så jag skickar den inkl mobilnummer. Får inget svar, fast personen har läst. Nåja, det är hens problem om hon inte vill ge mig några betalningsuppgifter förrän hen skickat.
Sen sent på kvällen svarar den första att "okej, var ska jag skicka det". Jag svarar att då hen inte svarade på ett dygn och inte ens läste svaret jag skickat tre minuter senare svarade jag på en annan annons. Får inget mer svar. Och den andra säljaren som ikväll skulle skicka tränset har inte hört av sig, jag skickade ett meddelande här på kvällen men det är inte ens läst.
HUR svårt ska det vara att få köpa en sak lite snabbt och enkelt?