Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller helt med.@PopcornPlayer I det läget hade jag faktiskt inte tagit tillbaka, om skicket tydligt framgått i annonsen.
Behöver lite input, köper mest, och säljer nästan aldrig, men rensade ut lite skit som jag inte använt på länge o la ut.
La ut en vara som är sliten, men fullt fungerande för ca halva priset av vad motsvarande ligger på beggat. Fick svar från en som ville köpa o swisha på en gång. Frågade om denna inte ville ha bättre bilder på det slitna, och jo om det var slitet över en viss size någonstans. Skickade då två bilder. Köparen ville fortf köpa, frågade om jag skulle tvätta innan för det var skitigt, men nej, det var bråttom.
Fick idag mail om att köparen var besviken. Sa att denna kan skicka tillbaka det så får denne pengarna tillbaka, men nej då skulle denne pruta, och ville ha tillbaka delar av köpesumman, efter att ha sagt nej ett par gånger så ska köparen skicka tillbaka iaf men vill ha båda frakterna tillbaka?! Denne ville dessutom att det skulle skickas på ett speciellt sätt, vilket inte var det billigaste.
Jag kan absolut ta tillbaka det, men har ingen lust att gå minus på en massa frakt. Tänker jag fel?
Insåg nu varför jag aldrig säljer något. Så jäkla bökigt.
Men en vecka ger man det väl innan man hör efter vilken dag det blev skickat..?Sålde en väldigt billig sak, tog egentligen bara betalt för portot. 5 dagar efter beställningen kom det ett väldigt surt mail om varför paket inte hade kommit och hot
om att jag måste betala tillbaka pengarna.
Tack och lov så kom paketet fram dagen efter. Beställningsdagen hade jag sett mailet för sent för att hinna posta men det gjordes dagen efter.
Nej precis. 5 dagar är ju ingen tid alls.Men en vecka ger man det väl innan man hör efter vilken dag det blev skickat..?
Alla tänker vi olika. Men Snigelposten är ju inte alltid på hugget.
Sålde en väldigt billig sak, tog egentligen bara betalt för portot. 5 dagar efter beställningen kom det ett väldigt surt mail om varför paket inte hade kommit och hot
om att jag måste betala tillbaka pengarna.
Tack och lov så kom paketet fram dagen efter. Beställningsdagen hade jag sett mailet för sent för att hinna posta men det gjordes dagen efter.
Och jag passade på och köpte två "passande" schabrak av en tjej när jag köpte en shettissadel av henne.Det här med att sälja smutsiga saker.. Köpte 3 st shabrak via en facebookgrupp. Fick slänga alla i tvätten direkt, så smutsiga och ena shabraket alldeles styvt av ingrodd svett - dessutom så smutsigt att allt inte gick bort i en tvätt! Måste låta det torka och borsta av, sen tvätta igen. Dessutom upptäckte jag att det är storlek ponny, inte full som säljaren sa så det är antagligen för litet till min sadel ändå!
De var iallafall inte för småOch jag passade på och köpte två "passande" schabrak av en tjej när jag köpte en shettissadel av henne.
När jag fick hem paketet var schabraken i strl full och täckte halva ponnyn
Nej verkligen inte!De var iallafall inte för små
Jag börjar förstå varför folk ber om närbilder i alla möjliga vinklar och vråer på saker jag säljer begagnat.Köpt boots som skulle vara i "mycket bra skick"
Får hem boots som är smutsiga, fuktiga med mögellukt, och trasiga inuti.
Känner mig så fruktansvärt lättlurad och godtrogen.
Säljaren tycker att de var i fint skick
Jag vill bara slänga dem..och svära över åttahundra i sjön.. och sluta köpa begagnat.
Jag börjar förstå varför folk ber om närbilder i alla möjliga vinklar och vråer på saker jag säljer begagnat.
Jag tänker ju så att om jag själv säljer något men defekter, även om de inte stör funktionen eller syns väl, så berättar jag ju det och erbjuder bilder. Sätter priset efter detta också.
Folk jag handlar av tänker inte lika. Jag precis som du blir ofta besviken på varor "i gott skick" och får hem dem med uppenbara skador eller slita delar som ibland också spelar roll det är så trist! Men jag känner mig som en besvärlig köpare om jag vill ha 15 bilder till på en produkt som de uppger vara i bra skick.