Köp av vagn!

Sv: Köp av vagn!

Jadu..ingen ny just nu,men idag hade jag varit vääääldigt glad om jag haft en annan vagn....punktering på vagnen IGEN..och den är bara körd på lättare grusvägar och asfalt sen jag bytte däcken..*morr*:mad: ..hoppas verkligen att jag får bidrag till ny vagn av tomten på lördag.:bow:

Du borde få reklamera den tycker jag. Vad är det för märke på hjulen och vilken dimension fick du nu?

/jenny

Vad trist! Fast jag är lite avundsjuk att du KAN köra, här är det så mycket snö att det skulle bli väldigt tungt för shettisarna...

Jäkla piss däck...jag kan inte reklamera dom..har haft dom i 1år sen jag fick dom bytta sist...så om jag inte kan köpa ny vagn snart så får jag antaligen KÖPA nya däck..
Dom är 20*2,125

Hanna:
Detvar ifs på gränsen igår..inte snömässigt,men när det gäller halkan...och idag ska vi inte prata om...is och regn..HALT.
Men jag hade ifs kunnat köra i ridhuset omjag velat

Jag har precis pratat med Globus & dom sa att nya däck var på väg men det tig tid att fixa och bla bal bla..så jag skulle få räkna med 3-4månader om jag ville ha av dom nya :crazy: .... ..jag kommer nog behöva köpa nya däck i allafall...och det känns inte jätte kul att beställa likadana däck som jag har nu med tanke på resultatet :(

Skit skit skit....tror nu typ cykelaffärer har däck i samma mått och som är typ av mountainbike modell?!?

Däck, finns i olika kvalitéer. Är det för mjukt, går vad som helst igenom och orsakar punka, alternativt nöts fort.
Köp av hög och hård kvalité.

LIA

Jo..men jag måste ju hitta däck först....funderar på typ speedcart-däck...de kan ju duga sålänge....men vi får se.
Hoppas tomten dyker upp med en vagn eller bidrag till ny vagn i allafall.

Var i väg och köpte brodd i dag - blir fyrbrodd runtom så älsklingen inte halkar men vad hjälper det om det blir djupsnö.

Du får gärna avge en rapport om/när du köpt den nya vagnen.

RebeckaKihlberg skrev:
Jag har precis pratat med Globus & dom sa att nya däck var på väg men det tig tid att fixa och bla bal bla..så jag skulle få räkna med 3-4månader om jag ville ha av dom nya :crazy: ....

What? Varför så lång tid? Nu blir jag rädd att det betyder att jag inte får min vagn på så många månader :crazy:

..eller så får du vagnen, men med dom kassa däcken.
Jag mailade och frågade vilka förbättringar det var dom skulle göra med däcken..men fick inget ordentligt svar..dom skrev bara "Att det tar tid att förbättra & att jag fick räkna med 3-4mån om jag ville ha dom nya"

Är smått irriterad,men men..det får ju lösa sig på nått sätt, ska ta hem däcken nästa gång jag är i stallet och inspektera dom noga & se om det är gummit som spruckit igen eller om det är slangen..hoppas dock på de sista så jag kan laga siten själv.

JennyK skrev:
Jag vet att du har visat bild men jag kommer inte ihåg i vilken tråd så jag frågar: Beställde du med bildäck eller med ekrade hjul?

Har med bildäck!

Nya bilder från idag!
camilla064.jpg

camilla065.jpg

Jag fick min vagn idag! Kan dock inte säga om det var med de nya däcken eller inte :crazy:

Skönt att du äntligen fått din vagn...ta gärna kort på den.
Å du..håll koll på däckaen så dom inte spricker..gör dom de så ring Globus så du kan reklamera dom.

Ja, det ska jag göra om de spricker. Jag körde dock, trots era varningar på stubbåkern idag :o Inget hände!

Ska ta kort på den så snart som möjligt.

Den är jättefin din vagn! Och din häst med, vad är det för sort? Haflinger kanske?

Jag funderade på vilka hjul som var bäst för jag såg att man kunde välja ekrade hjul också och det är ju snyggare antar jag, men det verkar ju bekvämare eller "mjukare" med bildäck. Varför valde du bildäck?

Min erfarenhet är att bildäck är värst av alla däck, blir väldigt stötigt och det är svårt att undvika hålor med så breda däck. Vad har ni för erfarenheter?

/jenny

Liknande trådar

Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 484
Senast: Niela
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2