Köp av vagn!

Sv: Köp av vagn!

Nöjestittande på hingstpremieringen och ett par besök hos bekanta och ev. några stora hingsthållare och stuterier, vi får se vad tiden räcker till.

Jag tror inte att de dragit in produktionen i mars (kan vara maj också) för att INTE fixa däcken. Jag tror att vagnarna går före reservdelarna, så just nu skickar de ut beställningar som är mer än ett halvår gamla.

Visst att hela vagnsbeställningar prioriteras,men dom det nu funnits förbättringar i däcken på dom nya vagnarna...då borde dom ju veta vilka dessa är och kunna säga i stil med att "försäljningen av reservdäcken har inte kommit igång än, men förbättringarna är bla bla bla...." ..vilket inte är gjort, utan svaret på min fråga om däcken blav...
Vi håller på att förbättra hjulen/däcken, men allt tar sin tid så än så länge
kan vi inte leverera någon förbättrad version. Det kommer med all sannolikhet
ta ett par tre månader till.
...dva att inga förbättrade däck finns!!

Jo,men själva "pinnen" man trär på däcken på är jag inte så säker på att den tillhör stadndard mått.

Vi får se vad jag gör med vagnen...känns inte så kul att behöva lägga ner pengar på nått som inte är mitt fel.

Va kul....hoppas du tar med dig kameran. :)
Hittade faktiskt blider från när jag var på klassresa i Holland för ..*tänker*...7år sen...tydligen hade jag fasnat vid en hage full med shettisar.....tror det var undermedvetet.;) :D
Ska se om jag kan scaana in dom någon dag (tyvärr vet jag ju inte vilka det är..utan bara ungefär var i Holland jag såg dom..kan kanske finnas stuteri där..vem vet?!)

Axeltapp tror jag "pinnen " kallas. Har såna på maratonvagnen.

Stämmer det att rockarden har 88 cm mellan hjulen?

/jenny

Tack....kom inte på vad det hette..så de fick bli "pinne":D

Jag kan inte svara på rak arm om det är 88cm mellan...har ju inte vagnen här hemma så jag kan mäta, men jag är ganska säker på att det stämmer.

Vart i Holland var det? Finns iofs massa shetlandsstuterier där så det kan nog bli svårt att lista ut vilket det var, i princip alla som bor på landet där har några shettisar och/eller får :D

Lovar att ta massor av kort i år också. Tog 100-tals förra året (tack den som uppfann digitalkameran!).

Ville bara skriva att jag har haft en sån däringa Globus vagn. Bortkastade pengar enligt mig. Bara problem med den vagnen. Hon som köpte den hade en pappa som kunde modefiera den lite.......

Nä nu lägger jag slantarna på hög och ska köpa en ordentlig vagn.
Ska dessutom (förhoppningsvis) öppna ridsportbutik... Har varit på tapeten förut, men inte varit läge för det. Men nu har jag ett gyllene tillfälle. Så håll tummarna för mig!

Hoppsan *vilse idag*
Det ska göras nya försök med Globus efter helgen....är lite less på de..oavsett så vill jag att dom skickar mig nya däck...sen om dom så ska ge mig nya däck i ½år innan dom förbättrade säljs styckevis..så får de vara så...hästen måsta sättas igång på allvar nu...tävlingssäsongen närmar sig!!

*suck*

däcken kanske inte är samma, men hur är det med fälgen?

Är det samma modell som på rebeckas bilder??

Man ser inte så mycket av den på Rebeckas bilder, så det kan bli svårt att jämföra.

Har sett annonsen..är lite tveksam till att dom passar + att det andra däcket ju är bakdäcket till en moped = kugghjul till kedja...tyvärr.
Ska fixa nya bilder på mina däck å texten.....kommer stax med dom.

Jo, men jag hade nog behövt se hela hjulet för att bedömma det. Men jag har lagt märke till vissa saker nu på fälgen, ska se om min är likadan.

RebeckaKihlberg skrev:
Har sett annonsen..är lite tveksam till att dom passar + att det andra däcket ju är bakdäcket till en moped = kugghjul till kedja...tyvärr.
Ska fixa nya bilder på mina däck å texten.....kommer stax med dom.

Tror du det? Jag tror att de använts till körning, men man vet ju aldrig.

Titta du noggrant så ser du nått på det bakre hjulet inne vid navet..som en platta + nått som är lite rostigt...det där är fäst tjohejet till kedjan på det bakre modephjulet.
Vi kollade med mopedshjul förra gången däcker gick åt piiiip.

Jag hoppas verkligen för din skulle att du fårr nya däck så du slipper allt krångel.
Givetvis hoppas att jagg vi ses i Åstorp ju...jag vill ju se din lilla live:D

Liknande trådar

Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 484
Senast: Niela
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka