Köp av vagn!

Sv: Köp av vagn!

Det är så störigt att den är så himla bräcklig bara! Måste ha en lätt vagn. Jag blir tokig.

Hittade precis denna sidan :love: :d
http://www.nor-pol.no/ ---> NETTBUTIKK ---->VOGNER

Någon som beställt därifrån eller som vet ifall dom fraktar till sverige? och isf kostnaden för frakt?

Smakprov:d
resize_of_gigg_super_%f8konomi.jpg

Ugah...nu har jag precis finslipat min norska:crazy: :D ..han som har företaget som säljer vagnen jag la ut bild på ringde mig då jag mailat honom ang frågor om vagn och möjligheten att få vagnen fraktad till sverige osv.

Det var lite fjädring i den (man ser de under sätet på bilden)...men han trodde man kunde modifiera den lite själv för att få ännu bättre fjädring, teleskopskaklar, den väger ca45kg, reflexer osv baktill, piskhållare, svängel, fäste för baksele osv.

Deras vagnar tillverkas i Polen och priset för vagnen är ca 8500 NoKr..vilket blir 10 235,70 SEK, men det blev tydligen mycket billigare om jag beställer från fabriken i Polen direkt..den fraktas ändå via Sverige och via färjeläget i Ystad (relativt nära mig)....bara ett problem....jag kan inte polska!!!!!:crazy:

Jag tycker att vagnen ser ut att vara robust, tålig & snygg.
Ni som har lite mer koll på de här med vagnar osv. ..tycker ni den ser OK ut...hade ni kunnat tänka er att köpa den?..hur är de med mått osv om man nu skulle vilja tävla hästen någon gång? Spårbredden(kan de vara den rätta översättningen från norska??) är 110 cm och vagnen ska vara till en shetlandsponny.

Frågan är bara var jag hittar någon som kan hästtermer på polska som kan hjälpa mig med ett par frågor till ang det polska priset & beställning av skiten.:D ..vet en polsk kille här i skåne som håller på med hästar (sommarjobbade hos honom för typ 6år sen),men kan man/vågar man ringa honom och be om hjälp tro?!

konj typ heter häst på polska. :)
Känner två som kan polska, och det finns säkert fler härinne från Polen. Skriv ett mejl och be nån översätta.

Det jag undrar är, varför rekommenderade en försäljare dig att inte köpa via honom, eller får han provision ändå kanske?

ang giggen, så kan jag visst tänka mig en sån i vagnsskjulet hemma, men samtidigt så har väl både tidaholm och roslagsvagnen billigare där man vet vad man får, eftersom flera här kör såna.

Den polska såg visserligen lite mer elegant ut med färg, bockade rör och grejer. Är skaklarna ställbara till olika strl på ponnys? Det är himla bra!

/jenny

Frågan är om jag kommer billigare undan med Tidaholm/Roslagen...jag betvivlar de om jag vill ha en vagn något liknande den polska...Roslagen Comfort går ju på 12500kr (tror jag de var) och Tidaholm har jag hört går på runt 15.000,men du har ju rätt i de att man har "bättre koll" på dom vagnarna.

Om jag förstår normannen rätt så passde vagnen från Shetland - B.ponny (dock lite osäker då min norska är lite dålig)

Dåså, köp s¨å får du bli den man frågar om kvaliten! superbra!

Då kan man kanske köpa en sån när/om man flyttar hem till gmla skåne igen.

Kom på en sak sen när jag skickat förra messet. Polen är faktiskt inget uland, de kan väl både engelska o tyska, många kan tom svenska har jag hört av bekanta som rest i Polen.

/jenny

Kan du reklamera den polska vagnen om du köper den?
F.ö är den cirka 10 kg lättare än en Tidaholm/Roslagen, och det är ju positivt.

Jag har väldigt lite info. i dagsläget,men jag ska raggat tag på en som pratar polska i morgon och sen fixa numret till dom i Polen.
Ska fråga när de gäller reklamering, pris osv. något mer ni undrar när jag ändå ska ringa?..dom tillverkar en hel del vagnar tydligen.

Jag har svårt att tänka mig att de skulle vara dålig kvalité bara för att den tillverkas i Polen, + att 10.000sek (om de nu blir de jag får betala för vagnen) är ganska mycket i poska pengar(noll koll på vad valutan heter)..så jag tror inte som säljer skit till de priset

Fanns den bara i ponny storlek? kan du inte kolla om den finns i storlek passand een fjording (liten D-ponny) också?:bow:

* Shetland = 10 235,70 SEK, vikt 45kg, spårbredd 110cm
* Pony/cob = 10 837,80 SEK, vikt 60/70kg, spårbredd 125/138cm
* Full = 11 439,90 SEK, vikt 90kg, spårbredd 138cm

Stl. shetland skulle passa från shettis till melann b-ponny (typ Welsh mountain kan jag tänka mig)

Tack!:bow: Då skulle det väl vara storlek cob jag skulle ha då? Eller ska man ha full till en fjording? Nån som vet bättre än mig?
Rockarden ser iallafall väldigt snygg ut. det som jag funderar på är roslagsvagnen, den är ju demonterbar så att man lätt kan ta med i bilen, det låter ju suveränt, tycker jag. Finns det andra rockarder i "fjord"-storlek som man kan göra det med?

Jag väntar på att Norrmannen ska ringa upp mig igen och ge mig numret till han i Polen..

Måste ju slå ett slag för Drive-Out! :D
Är mycket nöjd med min! :bump:

Den polska vagnens ränder ser bekanta ut. Tror jag såg en liknande vagn på annons. Där kunde man göra om vagnen till släde också!

Det är nog inte samma vagn.....har sette n liknande "in action" ..shetlandsstuteriet Stjernen i danmark har en sådan som dom kör sin "Skattens Capsyl" med, men dom hade köpt sin i Holland.

http://www.shetland.dk/index.htm ..klicka på Køreponyer och sen längre ner på sidan finns där en bild på en fux med rockard..trycker på länken under bilden.

Jag vet att du har visat bild men jag kommer inte ihåg i vilken tråd så jag frågar: Beställde du med bildäck eller med ekrade hjul?

Liknande trådar

Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 484
Senast: Niela
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2