Sv: Köp av vagn!
Ugah...nu har jag precis finslipat min norska
..han som har företaget som säljer vagnen jag la ut bild på ringde mig då jag mailat honom ang frågor om vagn och möjligheten att få vagnen fraktad till sverige osv.
Det var lite fjädring i den (man ser de under sätet på bilden)...men han trodde man kunde modifiera den lite själv för att få ännu bättre fjädring, teleskopskaklar, den väger ca45kg, reflexer osv baktill, piskhållare, svängel, fäste för baksele osv.
Deras vagnar tillverkas i Polen och priset för vagnen är ca 8500 NoKr..vilket blir 10 235,70 SEK, men det blev tydligen mycket billigare om jag beställer från fabriken i Polen direkt..den fraktas ändå via Sverige och via färjeläget i Ystad (relativt nära mig)....bara ett problem....jag kan inte polska!!!!!
Jag tycker att vagnen ser ut att vara robust, tålig & snygg.
Ni som har lite mer koll på de här med vagnar osv. ..tycker ni den ser OK ut...hade ni kunnat tänka er att köpa den?..hur är de med mått osv om man nu skulle vilja tävla hästen någon gång? Spårbredden
(kan de vara den rätta översättningen från norska??) är 110 cm och vagnen ska vara till en shetlandsponny.
Frågan är bara var jag hittar någon som kan hästtermer på polska som kan hjälpa mig med ett par frågor till ang det polska priset & beställning av skiten.
..vet en polsk kille här i skåne som håller på med hästar (sommarjobbade hos honom för typ 6år sen),men kan man/vågar man ringa honom och be om hjälp tro?!