Köp av vagn!

Sv: Köp av vagn!

Jag har ju de nya däcken på min vagn :) , men frågan är om jag hade fått de nyproducerade däcken om jag behövt nya. Ska du ringa Globus på måndag?

Jag ska ringa Globus och se vad dom säger nu när jag vet att du har nya däck...

Jag har också en globusvagn, o jag håller med er däcken är helt kassa. själv körde jag punka på dem andra gången jag körde med vagnen...eller inte bara punka, hela hjulet blev skevt...men jag körde ju inte direkt lugnt heller :angel: min polle o jag var så glada över att kunna köra precision med en lätt o smidig vagn, så vi sladdade runt på volten o sen sa det pang helt plötsligt! så var det med det..jag har till och med filmbevis på det hela, min kompis som åkte med hade digitalkameran med sig o filma när vi busade!

pappa fixade iaf till hjulen så att de går o köra med, men de är allt annat än fina. sen dess har jag tagit det betydligt lugnare, vilket är ganska tråkigt :p men jag måste ju ha en vagn att köra med tills jag sparat ihop till en riktig vagn! men för tillfället saknas ungefär hälften av pengarna som krävs..

Jag har kontaktat Globus idag och de sa att de nya hjulen är här!! Det finns inga lösa däck, men att man skulle gå via sitt inhandlingsställe så skulle de kontakta Globus om nya däck.
'
Det fanns en möjlighet till, att reklamera HELA vagnen och begära pengarna tillbaka plus omkostnader såklart. De erkände alltså att vagnen knappt gick att köra med. Inte ens på asfalt bara.

De nya däcken har bättre gummi, men är lika klena, så frågan är om de tål nåt gupp?

Hoppas det löser sig för alla er som är missnöjda. Jag provsatt en Globus igår, och den var iallafall välbalanserad, men däcken är smalare än stödhjulen till lilltjejens cykel! Djupt chockad! Fälgen ser ut att vara i aluminium dessutom, aluminium kan du böja med lillfingret! huuu..hoppas ni får lämna tillbaka skiten så ni kan lägga de 2500 på nåt annat vettigt.

Liknande trådar

Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 484
Senast: Niela
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka