Sv: kontrollera hett humör
detta inlägg blir långt men...
min tråd vart låst och mysko sa att jag kunde lägga det här så
jag behöver hjälp med mitt humör och självförtoende!
iförgår när jag red gick det skit dåligt. hon gjorde ingenting som jag ville, då blev jag skit förbanna och för sökte att inte låta det gå ut över hästen gav henne långa tyglar och lungade ner mig. och började sedan om! lika dant då satt jag och svor åt hästen.skrittade genast av henne och gick in i stallet för just den stunden kände jag mig så värdelös. jag gjorde i ordning allt sanbbt för jag ville bort från stallet.
när jag kom hem var jag jätte arg och ville sluta med hästar helt och hållet. jag började bråka med mamma vi skriker åt varandra och jag vill bara dö... bräkar hela kvällen och vi somnar osams och jag vet att mamma ligger och gråter för vi bråkar hela tiden för jag har ett sånt humör ena stunden kan jag vara jätte snäll och trevlig andra stunden kan jag vara förbannad slänga sönder saker och förstöra allt som kommer i min väg.....
sen när jag red i går gick allt jätte bra hon gjorde galoppombyten och galoppökningar och allt kändes perfekt ändå blir jag arg för att det går så bra som det gick. och undrar om jag är värdelös på att rida för att det inte alltid går bra och det har sängt mitt självförtroede enormt. men jag vet alla har bra och dåliga dagar.
sen i stallet där min medryttarhäst står vantrivs jag något så enormt stallägaren är jätte snäll och trevlig men alla (förutom en som jag trivs jätte bra med et är min mammas jobbar kompis och är bäst vi jätte bra vänner, även fast hon är 42 och jag snart 15) verkar kolla snett på mig och undra vad jag igentligen jag gör här.när dom skrattar tror jag självklart att det mig dom srattar åt. jag är så att jag måste alltid vara bäst och ha sista ordet(jag vet det är dålig försöker jobba på det lita kan jag ju skylla på att jag har lejon som stjärntecken) och när jag vet att det är fullt med människor som kan och vet mer än mig blir jag välldigt osäker på det jag gör och tror att alla kollar och tycker att jag gör allt fel. sen är jag kär i stallägarens son och då vill jag ju inte att självförtoendet ska ligga i botten varje gång jag är där. problemet är också att jag vet att jag vet ganska mycket om hästar och ridning brukar hålla lektion för en 10 årin par gånger i vecka och det har gett henne mycket. det är jag ganska stolt över
dom ända gångerna jag känner mig säker på det jag gör är i skolan där ingen vet lika mycket som jag om hästar allså! (skryter inte allså hittade bara inte det rätta ordet)och hos min faster (hon har också hästar).
vad ska jag göra? jag vill ju inta vara arg när jag rider för då lår ju hästen spänna sig. och jag vill ju har självförtoender tillbaka.(det har gåt ner och ner i många år nu och om jag ska skriva varför tar det säkert hela natten så)
idag är jag lite gladare för det var första gången på välllldigt länge som jag faktist kände mig fin jag hade sminkat mig och fixat hårt och var riktigt söt jag är så glad
någon som kan hjälp mig?
tack för att ni orkade läsa allt
/hanna