nexxa

Trådstartare
Hästen vi skulle sälja till en familj som bor väldigt långt borta i från valde vi att skicka ett kontrakt för att försäkra att hon fick det bra.
På kontraktet står det "Att härmed är X ert ansvar.." osv.Det framgår att det är deras häst.Efter detta ska vi skicka papper till dem.
Men frågan är äger dem henne helt redan efter kontraktet eller är det inte förrän papperna finns hos dem?
Kanske låter som en trög fråga, men det har uppstått en del problem.

Sv: Kontrakt.

Var papperna befinner sig spelar mindra roll för ägarförhållanden, det är det som står i kontraktet som gäller. Det kan vissa gånger vara svårtolkat dok.

Är kontraktet påskrivna av er båda och pengarna betalda så äger de henne varesig vart papprerna är.

till er båda:

Ja allt det är klart, dock har vi i kontraktet skrivit att hon inte får säljas vidare (pga ålder och att hon haft det dåligt innan) samt att hon inte får skickas iväg med någon slaktbil.
Vi misstänker att något av dessa alternativ har skett men har ingen chans i världen att få tag i dem för mer info då de bytt nummer och vägrar ringa upp när vi fick fatt via mobilen :crazy:
Det behöver ju inte vara så illa..men det känns inte bra.
Vi har trots allt drygt 30 mil dit och ingen god möjlighet att ta oss någonstans just nu :(

Är det påskrivet av bägge kvittar det var det finns så gjorde jag med sist jag sålde..

Be någon annan ringa, eller försök få tag på någon som bor i närheten som kan kolla upp dem.

Det funkar dåligt med förbehåll typ dessa. Om du inte även avtalar om vite om kontraktet inte följs så finns det inte mycket att processa om. Jag vill inte strö salt i såren, men hoppas detta blir en varning för folk som säljer sina trotjänare, de riskerar att råka illa ut :cry:. Hoppas att det löser sig för dig, och hästen.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 916
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka