Visst kan det vara så och en box hit eller dit spelar ju oftast ingen större roll. Men börjar det bli fem-sex boxar så kan det bli kännbart.
Nä mitt stall hade 17 boxar . Det var betydligt billigare att ha det tomt faktiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst kan det vara så och en box hit eller dit spelar ju oftast ingen större roll. Men börjar det bli fem-sex boxar så kan det bli kännbart.
Okej. Ja så har det inte varit frågan om här.Nä mitt stall hade 17 boxar . Det var betydligt billigare att ha det tomt faktiskt!
Självklart??? Hej hallå, så jag har alltså betalat och skött mig i alla år och som en blixt från en klar himmel kommer detta, dessutom meddelat bakvägen och inte ens direkt till mig som står på kontraktet. Hur hittar man en stallplats med så kort varsel? Inte jättelätt. Men absolut lämnar vi detta ställe, det kan du sätta dig på.
Jag anser att det hör till god sed att annonsera större förändringar i god tid innan (längre än vad kontraktet säger). Jag menar absolut inte att de inackorderade har något som helst veto, men jag tycker ändå att det är vettigt att man som stallägare informerar i god tid, samt har ett öppet samtal kring, större förändringar i kontraktet. Vem vet, hälften av alla inackorderade kanske inte alls gillar ändringen och vill flytta. Är det inte då skönt som stallägare att veta det i god tid innan?
Läste ni ts svar på ett inlägg?
Stallägaren har inte pratat med ts direkt. Det är från nån annan detta har kommit
Läste ni ts svar på ett inlägg?
Stallägaren har inte pratat med ts direkt. Det är från nån annan detta har kommit
Varför ska man ha ett "öppet samtal" om förändringarna?
Menar du att det som erbjuds ska vara öppet för förhandling?
Liksom; stallägaren säger "jag kommer inte längre att tillhandahålla foder" och de inhyrda säger "jo men det ska du ju"?
Nej, jag tycker att det är rimligt att stallägaren informerar genom att säga upp nuvarande avtal och erbjuda nytt avtal där de nya förutsättningarna presenteras. Sedan har de inackorderade möjligheter att inom korrekt uppsägningstid antingen acceptera det nya avtalet, eller säga upp det.
Det där fattade inte jag heller. Hur har avtalsändringen skett? Om det är genom rykten är det ju knappast avtalsenligt.Läste ni ts svar på ett inlägg?
Nej, jag menar inte alls så, utan mer "Nu kommer jag att göra si och så förändringar, är det någon/några som känner att de inte alls vill stå kvar då? Säg det gärna nu.", "Ja, det är vi två som inte känner att detta inte passar oss längre", "Vi är jättemissnöjda med detta, nu drar vi (läs: typ alla)".
I mitt tycke är det åt båda hållen. Dels för att ge inackorderingar en fair chans att få information i tid och kunna ta ett välgrundat beslut, men också för stallägaren så att denne inte står med ett helt tomt stall från en dag till en annan.
OK, vi tycker olika.
Jag tycker det låter jättekonstigt med stallmöte för att de inackorderade ska kunna lufta sina meningar gemensamt.
Jag tycker det verkar rimligt att informera inom avtalad tid och ge var och en möjlighet att själv ta ställning till hur man ska göra.
Varför skulle stallägaren utsätta sig för situationen att få ett gäng missnöjda hästägare på sig (vi utgår för skojs skull från att alla är missnöjda med de ändrade villkoren) och bli attackerad i grupp?
Jag vill mena att har man ett gemensamt möte om det, så blir det inte nödvändigtvis dessa "attacker", utan mera sansat.
Det där fattade inte jag heller. Hur har avtalsändringen skett? Om det är genom rykten är det ju knappast avtalsenligt.
Du förutsätter väldigt mycket om vilken sorts relationer de inblandade har och vilken umgängeskultur de har.Jag vill mena att har man ett gemensamt möte om det, så blir det inte nödvändigtvis dessa "attacker", utan mera sansat.
Du förutsätter väldigt mycket om vilken sorts relationer de inblandade har och vilken umgängeskultur de har.
Så klart det är önskvärt. Men det ÄR de facto inte så överallt och med alla.Tycker du?
Jag menar att vuxna, mogna människor ska kunna prata med varandra och klara av att ha ett öppet möte kring saker. Vet inte om det är så extraordinärt på något vis?
Fast det är ju upp till stallägaren att göra den bedömningen. För hen kanske det spelar noll roll.men också för stallägaren så att denne inte står med ett helt tomt stall från en dag till en annan.
Jag gissar att stallägaren har bättre kunskap om och insyn i sin verksamhet och dess behov än vad ni i den här tråden har