Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror jag ska klickerträna Heddan så kanske hon också kan göra detta!
Bara för skoj skull..syfte vet jag inte riktigt om det finns något.
Tror jag ska klickerträna Heddan så kanske hon också kan göra detta!
Vad praktiskt det vore.Den kanske ska stå så här ett tag
Idag gör jag och min häst det som för bara några år sedan verkade omöjligt. Vi springer långt, hoppar högt och utför dressyrrörelser som jag aldrig trodde han hade i sig!
I o m Att totola skriver om skak med kedjan är det nog stång hon menar o då rider man inte med sug heller.
En häst vet om att den har en stång i munnen.
För mig är det skillnad på att åka häst eller att rida den.
Vill man ha samma monotona tempo hela tiden så får man heller inte den fjången i bakbenen som behövs för uppbyggande dressyrarbete o då kan man åka på lång tygel. För att hästen inte ska hamna i nerförsbacke så behövs både bakbensarbetet o en väl anpassad form för ändamålet.
Varför skulle man vilja det
I o m Att totola skriver om skak med kedjan är det nog stång hon menar o då rider man inte med sug heller.
En häst vet om att den har en stång i munnen.
På tal om balans.
Hur många sekunder har du som debatterar i den här tråden lyckats få din häst att stå stilla på bara två ben (på en diagonal t.ex. vänster fram och höger bak)?
För att den ballelångsamma ryttaren skall hinna med?
För att brille har ställt frågan till kookaburra?
och för att alla andra tycker att det var en konstig fråga?
Det var ett långt inlägg...men jag undrar fortfarande hur du gör dina dressyrrörelser? och faktum är att nu undrar jag också vilka du gör?
Det är en stor skillnad på att rida på stång o kandar.Men måste du börja tjafsa om detta nu igen. Det stämmer ju intr. De som rider på stång/kanddar måste ha sökning/sug till bettet om ridningen ska fungera.