Konsttråden!

Såhär målade jag steg för steg

725800A4-85D9-47F9-A646-7DAA387DCA70.webp

Jag har haft så svårt för att få något på papper det senaste.. lusten finns, men sedan tar det bara stopp. För att råda bot på det köpte jag lite nya tuschpennor (Faber-Castell Goldfaber Aqua Dual), som också går att använda med vatten. Det blev att jag använde pennorna för ett första lager, och sedan lite akvarell ovanpå. Jag gillade det väldigt mycket! Känns lättare att fortsätta utforska dem nu när "isen är bruten" :)
20230131_155208.webp

Hade tappat lusten för teckning totalt men så började jag på en praktik där jag får se folks konst hela dagarna och det gav mig lite sug igen! 🤩 Det var lite ovant de första dragen, försökte med en teknik jag sett andra göra men återvände snabbt till min egen, det gick bättre.
Jag har länge tänkt att jag vill sätta mig ned och göra en ordentlig teckning av min katt, jag har gjort en del teckningar av andras husdjur men inte min egen.
Det kanske blev lite väl detaljerat..! :rofl:
20230218_002426.webp

Jag kommer nog inte att spendera lika mycket tid på andra teckningar i framtiden 😅:rofl: tog drygt 5 timmar tror jag, vilket är lång tid för mig.
Nu värker min hand och handled :rofl:

Glömde en bakgrund kom jag på nu :cautious: men det går att åtgärda, jag är nöjd för nuet!

Puttar upp den här tråden istället för att bara dumpa mina färdiga saker i VGV-tråden :p
För lite mer än en månad sedan kom jag fram till att måla i datorn nog är lite kul ändå. Håller på att lära mig hur man jobbar med .... eh, allt? Men det är kul!

Senaste grejen jag har pysslat med är den här dahlian. Fråga mig inte hur jag resonerade när jag kom fram till att göra en dahlia som första detaljerade blomman någonsin (det här är typ målning fem jag någonsin gett mig på hahaha), men jag tycker de är så fina så jag kunde inte låta bli! Dessutom är jag fullkomligt värdelös när det gäller olika sorters blommor, så det fick bli en jag visste vad den hette :p

Nu ska jag fundera på vad som kallar mig härnäst.

1679426477829.webp

Puttar upp den här tråden istället för att bara dumpa mina färdiga saker i VGV-tråden :p
För lite mer än en månad sedan kom jag fram till att måla i datorn nog är lite kul ändå. Håller på att lära mig hur man jobbar med .... eh, allt? Men det är kul!

Senaste grejen jag har pysslat med är den här dahlian. Fråga mig inte hur jag resonerade när jag kom fram till att göra en dahlia som första detaljerade blomman någonsin (det här är typ målning fem jag någonsin gett mig på hahaha), men jag tycker de är så fina så jag kunde inte låta bli! Dessutom är jag fullkomligt värdelös när det gäller olika sorters blommor, så det fick bli en jag visste vad den hette :p

Nu ska jag fundera på vad som kallar mig härnäst.

Visa bifogad fil 114885
Jag gillar denna mycket!

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 870
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar