Konstiga/töntiga/pinsamma grejer ni har för er?

Sv: Konstiga/töntiga/pinsamma grejer ni har för er?

* Jag och min bror har mycket kiss och bajs humor för oss fast vi båda nu är 30+.
När vi ringer börjar det ofta med att vi gör diverse fisljud i telefon i nån minut. Tills den ena ger upp och säger: "nä, men seriöst vad ville du"? Vi brukar sjunga endel ibland också.. särskilt på julen då vi brukar fira jul tillsammans i fjällen och när vi åker skidlift och då sjunger vi högt :D.
typ:
Jag - "Staffan var en fjärtedräng"
Bror - "Vi tack om nu han fjärta"
Jag "Han vattnar sina stjärtar fem"
Bror - "Allt för den bruna stjärnan"
Jag "Ingen dager synes än,
stjärtarna på himmelen de blänka!
Jag hoppas ingen hör oss för det lär väl inte låta riktigt klokt.

* Jag brukar ibland springa in i matbutiker och handla med full cykelmundering(hjälm, cykelskor å spandex). Varför inte handla när man ändå är ute och tränar tänker jag(två flugor i en smäll)? Får ofta frågan från kassörskan "får du med dig allt de där på cykeln?"

* Brukar alltid duka upp mat eller fika när jag ska se en film eller tv-serie. Samt ett glas med kolsyredryck och det måste va med is-bitar. Sen ska glasögonen va noggrant putsade innan och ljudet ska vara tillräckligt högt.

*Brukar ofta gå om kring med en frisyr hemma som står åt alla håll efter att jag stigit upp. Bröderna brukar ibland kommentera det.

*kan ligga en bra stund med surfplattan när jag ska lägga mig och samma sak innan jag stiger upp. De är ju så mysigt i sängen :D

Kl

När jag äter smågodis så måste jag äta samma antal med höger respektive vänster sida av munnen, t.ex. 2 center med vänster och 2 med höger. Jag står alltså i affären och räknar mycket av godiset jag köper...

Jag pratar med katten.

Jag kan inte titta i speglar när det är mörkt, så både spegeln i rummet och den i badrummet är "bortvikta" under nätterna.

Jag somnar nästan alltid när jag tittar på film, helst när jag är hemma hos vänner.

I bilen sjunger jag gärna med, gör ljudeffekter eller pratar med mina medtrafikanter.

Vill helst inte gå på linjer/sprickor när det är trottoarer/gångar som består av plattor. Det är okej om plattorna är mindre än mina fötter dock.

Måste stå 2 trappsteg bakom den före mig i rulltrappan.

Annars tror jag inte jag har så mycket konstigheter för mig... :p

KL

Jag har lite allmänt skumma grejer för mig.. Vissa av dom kanske snarare ska ses som tvångssyndrom :D

* När jag sitter i passagerarsätet i bilen räknar jag "galoppsprång" mellan träd, snöpinnar, skuggor och dylikt (hinder) längs vägen, det händer ganska ofta att "hästen" kommer fel och det är mäkta irriterande.

* Om jag är stressad eller uttråkad räknar jag ord i låtar genom att trumma med fingrarna.

* Jag kan inte sova om jag har hud mot hud, gäller både min sambo och mig själv. Jag myser gärna men när det är sovdags måste jag ligga en bit ifrån, täcket mellan benen, en arm under kudden och en ovanför täcket.

* Jag kan inte äta mat när jag är ensam. Det blir chips och dipp, oavsett hur länge jag är själv.

* När jag ska dricka vatten tar jag ett glas, fyller upp det, häller ut (ibland 2 gånger) innan jag kan dricka. Tror det hänger i sen jag var liten och mamma sa att det kunde bli damm i glasen :p

* Jag röker, men KAN inte gå ut ensam och röka om jag inte har något sött drickbart med mig (cola, saft, oboy etc). Jag har rökt i 8 år och det har hängt med hela tiden. Om jag röker med någon och sitter och småpratar behövs det inte.

* När jag sitter i passagerarsätet i bilen räknar jag "galoppsprång" mellan träd, snöpinnar, skuggor och dylikt (hinder) längs vägen, det händer ganska ofta att "hästen" kommer fel och det är mäkta irriterande.

Alltså, jag trodde jag var ensam i hela världen om detta. Jag kan också räkna galoppsteg (alltså galopptakt i huvudet) då jag går på golv eller gator med skarvar i. Helt sjukt.

Man blir lite skadad som hästmänniska.

Alltså, jag trodde jag var ensam i hela världen om detta. Jag kan också räkna galoppsteg (alltså galopptakt i huvudet) då jag går på golv eller gator med skarvar i. Helt sjukt.

Man blir lite skadad som hästmänniska.

... och när jag har tråkigt när jag promenerar till skolan brukar jag låtsas att trottoarkanterna/skuggorna/strecken på gatan/valfri annan fläck är hinder, att jag ska anpassa mina steg och taxera in så att jag stampar av precis innan kanten/skuggan/strecken/whatever. Inget konstigt allllls! :angel:

... och när jag har tråkigt när jag promenerar till skolan brukar jag låtsas att trottoarkanterna/skuggorna/strecken på gatan/valfri annan fläck är hinder, att jag ska anpassa mina steg och taxera in så att jag stampar av precis innan kanten/skuggan/strecken/whatever. Inget konstigt allllls! :angel:

Du är inte ensam.. :p

halvt knapplån

Jag hoppar/galopperar också mellan linjer, träd, stolpar eller vad som.. mina fötter vill också "hoppa" över hörn, typ trottoarkanter osv.. har försökt bli av med det hur länge som helst :D

Och jag häller nog ut vattnet ur glaset mellan 4-8 ggr varje gång jag ska fylla på vatten i ett glas.. :o Har gjort så länge jag kan minnas och kan verkligen inte förstå folk som bara fyller glaset och går..:eek:

Jag gör massor av konstiga och töntiga saker hela tiden!

Till exempel ljudeffekter. Ofta omedvetet. Särskilt på jobbet, har framkallat många skratt eftersom jag sitter i något slags öppet kontorslandskap.
Och jag går inte på A-brunnar. Om jag måste göra det så hittar jag på en akut regel om att typ "Det är okej om jag går på den med högra foten."

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
22 546
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka