Konstiga/töntiga/pinsamma grejer ni har för er?

Sv: Konstiga/töntiga/pinsamma grejer ni har för er?

Halvt knapplån

Rycker också alltid i dörren när jag går, samt tittar så jag dragit ur alla sladdar typ kaffebryggare osv. Lite synd för kan inte ens lämna adventsljusstaken på när jag går hemifrån...

Säger alltid hejdå till katten och "vi ses ikväll" tex. Säger även godnatt till katterna och "vi ses imorgon" alternativt "vi ses senare idag" om jag gått och lagt mig efter tolv... :o

Rycker i handtget gör jag ockaå varje gång ja går på toa.... Inga risker tas :p

Säger alltid hejdå till katten och "vi ses ikväll" tex. Säger även godnatt till katterna och "vi ses imorgon" alternativt "vi ses senare idag" om jag gått och lagt mig efter tolv... :o

Klart man säger hejdå till katterna! När jag går hemifrån på morgnarna brukar jag säga: "Hejdå kattisarna, ha det så bra idag!" :o :D Alternativt byts kattisarna ut mot gullisarna.

Det brukade jag också göra, men slutade efter att jag fan kan SVÄRA på att den ena katten en gång svarade "hej då" tillbaka. :cautious: :nailbiting:

Jobbig? Du verkar fantastisk!! :D

kl

Jag säger också hejdå till mina katter. Och pratar med dom hemma. Igår slog jag även in en julklapp med texten "God Jul matte, önskar Boll & Kakan" :angel:

Pratar massor med hästen när jag är ute och rider. Det blev extra tydligt när jag filmade två ridturer med goprokameran :rofl:

Sjunger i bilen, alltid! Det är skitsvårt att hålla tyst när nån annan åker med.

När en av katterna kommer och är på kelhumör möts den av frasen "men heeeeej lilla gosevovven!!!"

Har säkert hundra andra fåniga grejer för mig, men just nu kommer jag inte på fler

Haha, ja, min ena katt har typ tusen konstiga namn som kommit till av att ett ord blivit ett annat som blivit ett tredje och tillslut finns det ingen logik i det hela över huvud taget... Får bita mig i tungan när jag ska säga något om honom till någon och han faktiskt heter Tiger :D
Den andra heter mest Fis-Malin, men inte för att hon fiser utan för att hon är fisig... eh, ja... fjantig :p

Hahaha, NU såg jag att du skrev "gosevovven" :rofl:

Jag och min pappa tilltalar döda ting när de jäklas med oss. Om tex en blomkruka ramlar ner när vi går förbi, tittar vi bara på den och säger; "Ja, du är en kruka."

Jag känner så väl igen det så jag reagerar inte när han säger så, men för någon utomstående ser det nog lika obegripligt ut som det låter.

Haha ja! Tror att det härstammar från att jag är uppvuxen med hundar :angel:

Nu kom jag på en till: jag pratar tyska med mina katter ibland. Inte så jättekonstigt kanske, om det inte vore så att jag läste tyska i högstadiet för mååånga år sedan och därmed inte kommer ihåg speciellt mycket och därför hittar på egna ord för att komplettera.

Jag säger också hejdå till djur, när jag hade hästarna hemma brukade jag önska dem godnatt och hälsade på morgonarna med "godmorgon sötisar" eller något dylikt.

Jag och min pojkvän tilltalar varandra med diverse konstiga namn, som gärna utvecklas och blir mer och mer mystiska. "Musselton" och "Darlovitj" är vanliga.

Sen tror jag inte jag är särskilt mystisk ;) Toktöntig är jag dock rent generellt ;)

Jag har många konstiga grejer för mig, men det verkar som att många här är lika konstiga som jag, så jag kanske vågar avslöja mig lite.

Jag pratar ofta för mig själv, med bilen och med hästen. Med hästen blir det en salig blandning av svenska, engelska och till viss del danska.
Bilen får sig alltid en klapp när den är duktig om den t ex kämpar med lite hosta, men sen startar ändå. ;)

Utan nagellack/långa naglar känner jag mig naken, exposed, naken... Dvs á la Maria Montazami utan läppstift.

Skulle jag fortsätta med allt så skulle det ta hela natten. :o

Jo, jag lider av nattskräck och pratar i sömnen så jag har en HEL del skumma saker för mig ;) min sambo frågar sig själv rätt ofta om han inte ska ta och flytta ifrån mig när jag har härjat en hel natt.
Jag pratar med mig själv och självklart med katterna och hästarna i stallet.
Lider att snorkråkeskräck. Känner jag att det är något i näsan MÅSTE det bort.
Sorterar godis om det är i olika färger tex Ahlgrens bilar MÅSTE man äta tre å tre.:d Winegum måste ätas i rätt färgskala, vit-gul-organge-röd-grön-svart.
Å självklart så måste det sjungas i bilen och i duschen :D

Knapp

Jag lämnar tydligen alltid en liten slurk kvar i mina muggar/dricksglas/burkar. Det är inget jag tänker på, men min pojkvän stör ihjäl sig på det:o:p

Det jag äter måste vara jämnt i antal och storlek. Äter jag pommes tex. så parar jag ihop dem två och två efter längd, tjocklek och form. Blir det ojämnt antal över måste jag antingen fylla på, eller dela på den så det blir två delar. Ostbågar tex. måste vara likadant böjda och lika stora för att jag ska äta dem.:cautious:

Jag kan inte snurra ett varv åt ena hållet utan att snurra tillbaka ett varv åt andra hållet. Får en olustig känsla i kroppen och känner mig helt sned om jag inte gör det.

Mycket jag gör måste vara jämnt, trampar jag i en vattenpöl med ena foten så måste jag göra det med den andra också för att det ska bli "rättvist". Får jag pussar av pojkvännen ber jag om en till om det slutar på ojämnt antal (ja, jag räknar dem tydligen).:p

Alltid när jag går förbi köksfönstret på kvällen på väg till sängen så måste jag kolla ut, trots att jag egentligen är livrädd för jag är övertygad om att där står en varg och kollar på mig (jag är livrädd för vargar). Men där står aldrig någon. Och när jag väl lagt mig tror jag att det ska stå en bredvid sängen och glo på mig när jag släckt lampan, så jag måste alltid tända och kolla så att där verkligen inte står någon.:crazy:

Gör mycket annat av det som står i tråden också, tex. måste ha ljudet till tvn på jämna nummer, rycker i toadörren så den verkligen är låst, dubbelkollar så att jag spolat, pratar med bilen osv.

Knäpp? Nejdå, inte alls:p;)

Haha egentligen kanske man inte är så konstig ändå om det är så många som gör alla dessa saker? Kanske man ska klassas som normal istället ;)

- Försöker också alltid kolla/lyssna om någon granne är påväg ut i trapphuset när jag går ut. Kan få halvt panik om jag har gått ut, låst dörren och hör att någon annan är i trapphuset. Står som förfrusen och "gömmer" mig om det är någon på någon våning nedanför som går ut, väntar tills jag hör att porten slår igen och sen jag kan gå ut.

- är jag och handlar mat så gömmer jag mig för bekanta där också. om dom inte har sett mig såklart. Hatar att träffa på folk i matbutiken för folk kollar ALLTID vad man har i sin kundvagn och jag tycker inte alls att det är trevligt när någon börjar kommentera vad man har i sin kundvagn.

- äter sjukliga mängder glass. Kan inte heller få brainfreeze som någon skrev. har provat massa gånger men det funkar aldrig.

- älskar att bada och kan gå upp mitt i natten för att lägga mig i badet. Har jag tråkigt en dag så badar jag flera gånger och ibland så badar jag hela dagar. Alltså fyller upp badkaret, badar en timme, ut med det gamla, kalla vattnet och i med nytt varmt vatten igen..

- Gör ALLTID ljud när jag kör bil. ropar "wiiie" i farthinder och rondeller (kan ibland köra flera varv i rondellen bara för att det är kul och då tävlar jag med mig själv hur många varv jag hinner köra på ett "wiie"), gör motorljud och trots att kör automatbil så gör jag extra motorljud när bilen växlar, i kurvorna gör jag rallyljud och ibland leker jag rally med mig själv, "efter raksträckan på 200meter kommer en snäv högersväng.." VÄLDIGT svårt att vara tyst när man har passagerare..

- pratar såklart med hund och häst på det mest gulliga sättet.

- Går jag förbi en spegel här hemma så MÅSTE jag stanna och göra olika poser och ev. ta några egopics om jag har telefonen med mig..

Haha detta var vad jag kom på nu, är säkert mer saker..

Jag dricker nästan också alltid med sugrör för att spara tänderna :D

Ska jag köpa något tar jag alltid något som står längre in pga att den längst fram kanske är skadad eller provad eller så :p

Volymen på tvn måste stå på 12

Kikar genom nyckelhålet innan jag ska gå ut samt lyssnar för att slippa möta någon

kl

Det är väl kanske lite tvångssyndromsvarning på det här, men jag fixar inte när möbler inte står jämnt mot eller med jämnt avstånd till en vägg eller varandra, då måste jag genast gå och flytta på dem. Det får liksom inte vara 20 cm från bord till soffa på vänster sida men 23 cm på höger sida.

Jag kan inte sätta läpparna mot samma ställe på ett glas två gånger, utan vrider på glaset tills jag druckit från alla sidor. Behöver jag dricka mer tar jag ett nytt glas.

Har konstanta diskussioner med döda ting, när man stör sig på något får man liksom de bästa svaren på det sättet.

Drar väldigt politiskt inkorrekta skämt och kan uttala mig helt fantastiskt stereotypt rasistiskt om östasier, dvs. om mig själv.

Kläcker film/spelcitat som svar även på seriösa frågor. Hela. Jävla. Tiden. Jag hade strypt mig om jag varit vän med mig.

När det passar eller inte passar kommer även muppdanskan fram, eller trylledansk som det internt heter, vilket går ut på att jag svarar genom att utstöta höga ljud bestående av mestadels konsonanter medan jag viftar vilt mot personen jag samtalar med med pekfinger/kniv/penna. Som tur är har jag inte lyckats göra det mot någon annan än vänner och familj än, men jag bara väntar på att det ska ske vid ett högst olämpligt tillfälle.

Senast ändrad:

Kl

Mina mest irriterande "tvångssaker" är att jag måste räkna trappstegen i trappor jag går i samt strecken på övergångsställen..får typ ont i magen om jag låter bli :crazy:

Sen så måste jag alltid ha en kudde i knät om jag sitter i en soffa..känner mig väldigt naken utan!

En fixidé: Avskyr när möbler eller inredningsdetaljer står för "fint". Tex ljus eller blomkrukor på spikrak rad, möbler som måste stå rakt mot väggar/inget i mitten av rummet mm..svårt att förklara, men tycker rum som är för ordningssamma eller rena i sättet ger ett jobbigt intryck och får känslan av att inte vilja röra mig för att förstöra ordningen..gillar när det är intrett med mer känsla, vinklar etc.

Senast ändrad:

Det är väl kanske lite tvångssyndromsvarning på det här, men jag fixar inte när möbler inte står jämnt mot eller med jämnt avstånd till en vägg eller varandra, då måste jag genast gå och flytta på dem. Det får liksom inte vara 20 cm från bord till soffa på vänster sida men 23 cm på höger sida.

En fixidé: Avskyr när möbler eller inredningsdetaljer står för "fint". Tex ljus eller blomkrukor på spikrak rad, möbler som måste stå rakt mot väggar/inget i mitten av rummet mm..svårt att förklara, men tycker rum som är för ordningssamma eller rena i sättet ger ett jobbigt intryck och får känslan av att inte vilja röra mig för att förstöra ordningen..gillar när det är intrett med mer känsla, vinklar etc.

Vad skoj det vore att ge er i uppgift att inreda en lägenhet tillsammans! Ett intressant socialt experiment liksom! ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
22 546
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka