Konstiga/töntiga/pinsamma grejer ni har för er?

Sv: Konstiga/töntiga/pinsamma grejer ni har för er?

rofl2.gif

:love: på allt utan dina förbaskade godispapper!

Jobbig? Du verkar fantastisk!! :D

Haha, gullisar.

Apropå det där med att prata med sig själv/djuren så gör jag såklart också det. Fast jag tänker nog snarare att alla gör det, så jag räknar inte det som en "udda" grej jag gör. :o

(Vilket kanske säger mer om de udda grejerna jag faktiskt gör, i och för sig...)

*Jag tar ALLTID bort allt det vita på clementiner, kan verkligen inte äta det! Men det är skitjobbigt haha.

*Jag mockar alltid först när jag kommer till stallet, även om jag måste skynda mig ut innan det blir mörkt :p

*jag måste sätta de platta tallrikarna på vänstra sidan och de djupa på högra i diskmaskinen, annars får jag göra om det, eller om nån annan sätter in på fel sätt.

*om trottoaren ändrar färg(om dom har "lappat ihop" den tex) så måste jag gå jämnt antal steg på den färgen, båda benen måste ta lika många steg på den.

*jag måste tugga jämnt antal gånger på båda sidor, oftast blir det 4 eller åtta. behövs det bara 6 tugg så tar jag två extra. :crazy:

KL

-När jag var liten hade jag lite tvångssyndrom när jag tvättade ansiktet, typisk skräckfilmsgrej, tvättar ansiktet, ser inget och när jag ser upp i spegeln igen så står det någon där!! fick lite panik när jag var tvungen att blunda, det kunde ju dyka upp någon : P men det är borta nu som väl är.

-När jag sitter i soffan måste jag ha en filt på mig! Spelar ingen roll om det är 28 grader i rummet, det måste ligga något över knäet.. Kan inte sova utan täcke heller, ibland räcker det ju med bara påslakanet, men det väger för lite.. Tunga filtar och täcken är dom bästa : P

-Hatar att vara barfota inomhus.. känns äckligt, som att det blir fotavtryck och det låter när man går.. hatar också att vara barfota i skor eller tofflor. Sandaler är helt okej.

-Måste sätta på cerat på läpparna efter jag borstat tänderna. Känns som att det blir en konstig torr hinna annars och läpparna torkar ut.

-Älskar att gå i pjamas :D Kan jag så går jag gärna i pjamas hela dagen lång.

-När jag är riktigt trött så har jag konsert med mig själv, lite som någon annan skrev tidigare, som opera. 'Nuuuu ska ja göra teeee det är ju så goooott'

-Måste alltid smöra mackan direkt den kommer ur brödrosten, får den ligga lite så åker den ner igen, så den blir varm igen.

KL

-När jag sitter i soffan måste jag ha en filt på mig! Spelar ingen roll om det är 28 grader i rummet, det måste ligga något över knäet.. Kan inte sova utan täcke heller, ibland räcker det ju med bara påslakanet, men det väger för lite.. Tunga filtar och täcken är dom bästa : P

.

Jag också!! :D

Jag kom precis på en helt stört grej till som jag gör väldigt ofta...

Jag är beroende av att läsa meningar, ord osv baklänges ..ibland tar det sjukt lång tid att läsa saker för att jag helt plötsligt får för mig att kolla "hur det låter baklänges"..jätte..normalt? Inträffar ofta om jag väntar, tex väntar på att en sida eller liknande ska ladda, eller att jag väntar på bussen och läser en skylt..det är som att hjärnan hela tiden omedvetet måste aktiveras.
Om jag tänker på det riktigt noga, så har jag jättesvårt att exempelvis bara stirra rakt ut i luften, kolla på träden, molnen eller vad som helst..finns nåt att läsa så gör jag det hellre och gärna baklänges så fort jag läst normalt..

Senast ändrad:

Ett par saker som dyker opp i skallen just nu då:
  • Tycker om att sitta/ligga på golv. Gör det särskilt när jag hälsar på hos folk. Tror det kommer ifrån när jag var liten och ville att deras katt/hund etc skulle söka kontakt med mig. :idea:
  • Vill inte ha saker i/på min säng. Får tokspel. DET ÄR INTE EN HYLLA. :rage:
  • Stör mig förresten på en väldig massa saker när det handlar om hygien och ordning i hemmet. Rent och spartanskt, men ändå mysigt... tack. :D
  • Gör jämt anagram när jag läser skyltar. Om jag har sällskap försöker jag göra det till en sport, i stil med: "Döp ditt barn utav bokstäverna på den skylten!"
  • Höjer och sänker ljudet på alla apparater, konstant, det är aldrig perfekt liksom.
  • Älskar att gissa vilka raser det är i blandrashundar jag möter på stan eller ser i annonser.
  • Pratar engelska med sambon fastän vi båda är svenskar. Både hemma, i mataffären eller vartsomhelst.
  • Måste spola i kranen när jag är på toaletten, men det är nog rätt vanligt. :p

Åh, jag har så många knepiga och framförallt töntiga saker för mig. Om jag började räkna upp alla skulle jag troligen skapa en bild av mig själv som lätt sinnessjuk... Ett axplock;

Om jag ska äta middag framför TV:n - oavsett om det är hemma hos mig i min ensamhet eller hos någon annan i sällskap - så sitter jag på golvet och äter. Soffbordet hamnar ungefär i höjd med bröstet och det är så jäkla bekvämt. De som inte är vana brukar tycka att detta är lite udda.

Jag har i princip alltid hörlurar med podd eller musik i öronen när jag går utanför dörren om jag är ensam. Har blivit så van att jag på riktigt tycker att det är lite jobbigt om jag glömt dem när jag ska in och handla eller åka buss. Någon kan ju få för sig att prata med mig?!

Jag och en av mina bästa kompisar brukar väcka varandra på morgonen genom att lägga sig ovanpå den andra.

Ibland kommunicerar jag precis allting genom att sjunga det som "opera", speciellt när min brorsdotter är i närheten. ("Va-har har du la-hagt di-hna VAH-HA-NTAAAAR?")

Ett tag - inte lika mycket längre - hittade jag på "-sson" namn åt allt och alla. Kattsson, kruksson, väsksson, mammasson.

Ger mig själv och andra olika militärtitlar. Typ i mataffären när det ska handlas: "Om jag är Överste Kundvagn så är du Kapten Plånbok".

Ibland jamar jag åt min mamma och vägrar svara på vidare tilltal förrän hon jamar tillbaka.

Drar extremt olämpliga och icke-PK skämt.

Är drygt 20 år gammal men roar mig fortfarande gärna med att stoppa godispapper innanför tröjan på folk.

Ibland utbrister jag "DU ÄR INTE MIN RIKTIGA MAMMA" när jag märker att en diskussion börjar hetta till mellan mig och min bror.

Driver människor i min omgivning till vansinne genom att börja prata bebisspråk med dem när de är irriterade/griniga/hungriga/har slagit sig.

Slutsats: Fan vad jobbig jag är.
Alltså åh, jag älskar dig :love: :rofl:

KL

Och så jag då... Jag har många, men delar med mig av några:

* Jag och Sheldon Cooper är själsfränder när det kommer till vart man ska sitta i vardagsrummet. Jag har nämligen en specifik fåtölj på en specifik plats som står i perfekt vinkel och förhållande till TV, fönster, soffbord och kök. DÖD ÅT DEN SOM SÄTTER SIG DÄR!! :devil: (Vilket också betyder att jag suttit i min 1,5 år gamla soffa enbart en handfull gånger under det 1,5 år jag haft den :o )

* Jag sopar alltid av fötterna innan jag går och lägger mig, ska duscha, ska ta på mig strumpor eller skor osv. Även om jag är helt ren :p

* Jag pratar med katterna. Både jamar och pratar vanligt. Hela tiden! Och får svar, såklart :D

* Jag lyssnar alltid på musik - hemma, i bilen, i affären...

* Jag citerar Yrrol konstant. Kan citera nästan hela filmen. Favoriten är "Blanda inte in mig i vårt förhållande" när det sker vissa meningsskiljaktigheter :p

* Jag gör grimaser. Jag har nog helt seriöst ett lika stort utbud ansiktsuttryck som Jim Carrey. Vilket mina klasskamrater tycker är buskul.

KL

- Äter jag något, speciellt nått som är lite torrt så lämnar jag alltid en liten kant :O helt omedvetet men familjen har börjat reta mig o:

- pratar alltid med hunden/hästen om jag är ute och rider själv, snackar helt osammanhängande och kan ibland komma på mig själv med att inte fatta någonting av det jag pratar om :D är jag väldigt koncentrerad (typ dressyrpass) kan jag sitta och råma "RAAAA RAAA DUKTIG HÄÄÄST" blandning av rätt och bra haha?

- kan få glädjeryck när jag är ensam hemma och skutta några steg, fnissa för mig själv och sen fortsätta som inget hänt haha :angel:

+
Tycker om att sitta/ligga på golv. Gör det särskilt när jag hälsar på hos folk. Tror det kommer ifrån när jag var liten och ville att deras katt/hund etc skulle söka kontakt med mig. :idea:
++

Helt klart normalt. Dumt att golv så lätt blir smutsiga för det är ett bra ställe att hänga på. Speciellt med djur;) I ett tidigare kompisgäng tyckte alla att jag var helknäpp när jag hellre satt/stod/låg på golvet än att trängas&svettas i soffan.

kl*

Lite av det jag har för mig...
-kan inte sova eller vara avslappnad om jag inte kan lägga över stortån på "pektån" jag är inget stort fan av skor

-ibland när jag är grinig måste jag tejpa lilltårna med kirörgtejp för att de inte ska nudda de andra tårna och bli hud mot hud varma

-kan inte springa om jag inte klämmer fast tummarna mellan långfingret och pekfingret

-jag älskar att ligga på golvet och skräpa:love:
-jag hatar att sitta på stolsdynor

-hatar att ligga på mitt hår, måste alltid fläta upp det när jag ligger ner annars fastnar det bara runt halsen och i kläderna

- jag måste sova i framstupa sidoläge med ena handen i knuten näve under huvudet mellan 2 tunna kuddar och andra handen inböjd mellan brösten, täcket ska vara insnurrat runt fötterna och bara ansiktet ska sticka ut utanför täcket

-jag gillar att lyssna på tv när jag virkar, vilket jag tydligen gör åt fel hål, vänsterhänt som jag är

-jag älskar hästsvansar och katters näsben

-jag älskar att gå runt själv på stan och lyssna på skräckmusik, åka tunnelbana och lyssna på skräckmusik och läsa skräckromaner med skräckmusik i hörlurarna damdamdam

Senast ändrad:

delvis knapplån*

Alltså det är underbart att läsa alla era knäppa företeelser :love:

Jag kan fylla på lite...

*jag hatar att äta i köket. Jag har nog ätit mat 4-5 gånger i mitt kök sedan jag flyttade in, och då BARA för att det skulle vara lite fint (typ en dejt eller så). Annars bor jag i soffan med tallriken i knäet och någon serie på datorn.

*Jag tittar aldrig på tvn. Min tv är inte ens inkopplad. Jag blir stressad och irriterad av att behöva titta vid en viss tid och vara koncentrerad precis hela tiden och att dessutom stå ut med reklam... nää det går inte. Egentligen skulle jag vilja kasta ut min tv men det känns som att inredningen skulle se så konstig ut, vad ska man rikta möblerna mot?

*Däremot har jag ALLTID på någon serie, film eller youtubeklipp på datorn, det måst alltid vara något ljud där som jag kan bläddra över till om jag känner för det när jag surfar, annars lyssnar jag med ena örat samtidigt som jag läser här eller är på någon annan sida. Oftast är det vänner, criminal minds, KUWTK eller något annat jag sett varje avsnitt av minst 10 gånger. Lagar jag mat eller pysslar med något har jag också en serie på eller en podcast.

*Jag och en av mina bästa vänner pratar bebisspråk med varandra. Även ute bland folk. Och på jobbet.

* När jag äter (ensam eller med folk jag inte skäms inför) måste jag alltid dela upp all mat i lagom stora bitar innan jag börjar äta så jag har översikt och vet hur jag ska ta mig an måltiden.

* Måste alltid ha med mig en filt hemma, går runt med den som en mantel ibland för jag inte vill lägga den ifrån mig.
* Har en godnattramsa-"Godnatt till alla djur, speciellt våra, hoppas ni får det bättre".
* Lämnar alltid sista brödkanten om det är en baguett eller liknande jag äter, eller hamburgare. Rostade mackor kan jag äta hela.
* Jag och min mamma döper bilar och pratar med dem, "Men lilla Wry då - är du lite pigg?" om jag gasar för hårt så han "sticker".
* Har väldigt svårt att äta matrester, speciellt spaghetti, det går inte.
* Älskar att klämma finnar och rengöra katternas öron med tops.
* Pratar självklart med alla djur.
* Kan inte äta annat än snacks om jag är ensam, maten smakar illa själv.
* Kan inte laga mat själv, kan inte äta den då. Men baka och äta går bra! Tur att min man lagar maten, när han var i Indien i 2 veckor åt jag chips med gräddfil till middag varje kväll.
* Min man och jag jamar åt varandra och pratar "kattspråk".
* En av mina favoritlåtar/musikvideos vilket är lite pinsamt:
http://www.youtube.com/watch?v=yo4glASbEh4

Kl

Det jag spontant kommer på är att jag tvättar fötterna nästan varje gång jag tvättar händerna och lägger då upp dem en i taget i handfatet och tvättar, stående på ett ben. Har även hänt hemma hos andra om fötterna känts ofräscha, avskyr känslan av att ha ofräscha fötter

* När jag ska ta vatten ur kranen och dricka tar jag alltid först och fyller glaset och håller ut allt direkt igen innan jag fyller på det jag kan dricka.

* Svarar alltid katterna när de jamar, och försöker att låta så likt katten som möjligt. Jag slutar inte förrän katten kollar konstigt på mig och slutar svara tillbaka/går iväg.

* När vindrutetorkarna är igång på bilen kollar jag alltid så att de "hoppar" över vägpinnarna på högersidan, sedan räknar jag "rivningar" och "vägringar".

* Gör alltid konstiga ljud när jag nyser/försöker kväva nysningar

* Ibland när jag gäspar får jag ryck och börjar yla som en varg efteråt

* Klarar inte av att ha pormaskar/finnar/ruvor utan måste alltid klämma/riva/pilla bort. Vilket gör att jag får fula ärr typ överallt.

* Jag sitter/ligger typ alltid med händerna inklämda mellan låren

Det kan gå upp emot två veckor innan jag diskar. Jo jag vet det är inte så fräscht. Ska diska ikväll. Snart.

kl

Alltså jag älskar den här tråden :love:
Det är så härligt att läsa om alla påhitt, och så känner man igen sig i jättemånga och vet att man iallafall inte är ensam om det :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
22 546
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka