Konstiga spår på gödselstacken??

Fashion Flash

Trådstartare
Varje morgon när man går ut och ska tömma gödselkärran. Så är det nya konstiga spår på gödselstacken. Och varje morgon är det nya spår. Jag har inte en aning om vad det kan vara för djur. Och det måste vara väldigt krongligt för den att ta sig dit. Eftersom den måste gå över järnvägen. Och i genom ett sumphål med en massa diken och sånt. Men det finns inga andra spår efter den. Och det har hållt på i ungefär en månad. Men vi har en utebox där ungefär. Där hästar går. Sådet känns lite obehagligt att något annat djur som håller på och går där. Men den bökar inte upp något där eller utan den håller bara på och trampar på gödselstacken. Och det som är konstigt är att man hittar inga spår efter den.

Har någon en aning om vad det är för djur? Vad skulle ni gjort? Är det fler som har djur som trampar på gödselstacken?

Sv: Konstiga spår på gödselstacken??

Kan du inte ta kort på spåren. Lite svårt att säga annars:)

Om det inte finns några tecken på att detta djur tar sig till och från gödselstacken så finns bara två alternativ; antingen flyger den dit eller så finns den redan i gödelstacken. :eek:

Annars kan jag tänka mig en räv som har hittat möss i din gödselstack. Rävar är lätta och lämnar ofta inga tassavtryck efter sig.

Nu kommer det lite bilder på spåren:idea:

26728073.jpg

26728074.jpg

26728075.jpg

26728076.jpg

26728077.jpg

26728078.jpg

26728167.jpg

Har oxå haft konstiga spår i gödselstacken, stora håler som om en häst eller nåt vart lös och gått i den. Men har kommit på vem boven/bovarna är nu, det är fåglar som gräver sig in efter mask! :D
Svarta med orange näbb...vet inte vad dem heter! :rofl:

Tycker också att det ser ut som sork eller rått(mus)hål. Ser ut som om halmstråna är avgnagda vid hålen.

Sorkhål säger jag. Sådär såg min gödselstack ut förr. Lillhunden nöp sork efter sork där, till hennes stora lycka =)

Grävling gräver hål som ser ut som dom där, brukar ha såna hål i gräsmattan efter att dom letat efter mask, men om det inte finns några spår till eller ifrån stacken så är det ju konstigt. Stämmer ju med årstiden för grävlingarna börjar ju vakna den här tiden. Kolla om grävlingen kan ha övervintrat under nåt i närheten och nu börjar röra på sig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 490
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 631
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka