Fick en smärre chock igår i nuvarande stallet. En annan av de inhyrda är lite speciell men vi är i princip aldrig där på samma tider så det har inte varit ett bekymmer. Igår badades medryttarhästen och stod uppställd i gången utanför hennes hästars boxar när hon kom och skulle kvällsfodra. Normalt ställer vi inte upp där utan nere i ”vår” stalldel men där finns inte vatten. Hästen står med rumpan mot boxarna när hon frågar om hon kan få ställa upp sin tvåårshingst i gången. ”Ja absolut, vänta lite så ska jag flytta honom...” börjar min hästägare säga när hon helt sonika öppnar boxdörren och går med hingsten en halvmeter bakom medryttarhästen
vi protesterade högljutt båda två men hon sa ”det går bra” och fortsatte. Till saken hör att tvååringen är HEMSK att ha att göra med, kan resa sig och slå samt hugga efter folk (de är visst inte alltid så snälla mot honom har jag hört
) och hingsten och medryttarhästen känner inte varandra, de delar inte stalldel och kan inte hälsa över staketet ute heller. Hon förstod inte problemet