Ja sant, upplever att vissa tycker att rykten bara är strunt och vill själva bilda sig en uppfattning så det kanske är ett sätt de får nya inackorderingar..Jo, men tänker att ett ryckte lätt sprids. Men men.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja sant, upplever att vissa tycker att rykten bara är strunt och vill själva bilda sig en uppfattning så det kanske är ett sätt de får nya inackorderingar..Jo, men tänker att ett ryckte lätt sprids. Men men.
Stod i ett stall där ägaren och jag hade en gemensam bekant och dessa två började bråka, eller snarare började stallägaren bråka med den bekanta som inte lät stallägaren pruta på en häst hon ville köpa av bekantingen. Då anklagade stallägaren den bekanta för vanvård och ville även att jag skulle förbjuda bekantingen att komma hem till henne eftersom vi kände varandra först, vilket jag sa att hon fick göra själv. De fick ta hand om sitt tjafs själva. Då skulle hon "slänga ut mig" ur stallet och bryta mot vårt avtal med 1 månads uppsägning genom att ge mig några dagar eller höja hyran och ta bort all service (sommarbete för x tusen kr). Hon bröt även mot avtal som daglig skötsel och fodring (hade full service) och slutade ge mina hästar vatten. Jag fick hota med jurist för att hon skulle skärpa sig, men eftersom hon inte vattnade mina hästar och flyttade sina från betet (för hennes hästar kunde inte gå med en så ond människa som migs hästar), så flyttade jag hästarna direkt. Vidrig människa.
Men jag höll min del av avtalet och betalade en månads uppsägning i alla fall åt henne.
Men oj, vilken märklig människa. Jag hade nog inte varit så godhjärtad att jag hade betalt människan om det varit mina hästar stallägaren behandlade så. Vad har hästarna gjort denne liksom.
Ja sant, upplever att vissa tycker att rykten bara är strunt och vill själva bilda sig en uppfattning så det kanske är ett sätt de får nya inackorderingar..
När jag hör sånt här funderar jag alltid över hur de kan få inackorderingar? Ont om stall i närheten?