Det kan jag mycket väl tro. Då är frågan, varför går det bra att åka bil, flyg, båt, cykel och hästvagn i drömmarna, men bussarna ska varje gång krångla
Kan det vara så att du reser med Skånetrafiken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan jag mycket väl tro. Då är frågan, varför går det bra att åka bil, flyg, båt, cykel och hästvagn i drömmarna, men bussarna ska varje gång krångla
Tur att jag inte drack något medan jag läste det härKan det vara så att du reser med Skånetrafiken?
Nej, jag reser mycket sällan med buss över huvudtagetKan det vara så att du reser med Skånetrafiken?
Kan betyda att du har olika vägar/sätt till en förändring och bussarna symboliserar den komplicerade vägen.Det kan jag mycket väl tro. Då är frågan, varför går det bra att åka bil, flyg, båt, cykel och hästvagn i drömmarna, men bussarna ska varje gång krångla
Du drömde alltså flera år . Var du utvilad när du vaknade?Hade nästan en hel actionrulle i natt (igen)
Jag var en (av flera) personer med övernaturliga krafter. Vi hade en var, och jag hade vingar och kunde flyga (men det var svårt och jobbigt. Hade varit mycket bättre om jag varit typ stålmannen och kunde skita i vingarna).
Jag vet inte riktigt var i tiden vi började, för vi åldrades inte/dog inte av ålder. Men vi måste nog ha rest i tiden vid nåt tillfälle för Mororg, superstark, lekte nidbild av neandertalare och red på en mammut, viftandes på en klubba vid ett tillfälle och vi andra bara "men kom igen! Det där är inte ok!"
Vi bodde ihop på nåt ställe vi byggt själva. Vi utgick därifrån och 'hjälpte' resten av mänskligheten (sådan som den var) men stort och smått. Jag bodde oftast i detta bygge då jag inte kunde visa mig ute bland människor utan att de reagerade på att jag inte var en av dem. Många av de andra med krafter såg ju precis ut som människorna men inte jag.
Jag bodde ihop med min pojkvän, som oftast fungerade som nån form av spion. Han infiltrerade olika ställen (ofta i form av en slav eller arbetare) för att få info till oss.
Åren gick, och mänskligheten såg på oss med mer och mer misstänksamhet. Tillslut började de aktivt försöka döda oss om de stötte på oss, så vi bestämde oss för att sluta "vara hjältar". Vi gav upp vår boplats och våra band med varandra och begav oss ut i värden (en och en) för att gömma oss/rädda oss själva.
Åren gick. Min pojkvän blev dödad av människorna. Jag flydde från ställe till ställe, jag kunde ju inte se ut som en människa iom vingarna så jag hade dragit mig undan helt. Det hela slutade med att jag var tillbaka i ruinerna från vårt ursprungliga hem. Långt ut i skogen, knappt beboligt, ingen annan i närheten.
Men en dag, när jag var på väg ut, såg jag hur sand rörde sig konstigt i luften. Nästan som en orm som försöker lokalisera sitt byte, fast i form av partiklar som svävade i luften. Jag visste att detta inte var bra, då en av mina 'föredetta' bröder, hade just det här med sandmanipulation som specialkraft. (exakt varför jag blev så rädd är oklart).
Iom att byggnaden nu var ruiner, så kunde jag ta mig ut en bakväg som inte funnits tidigare. Där sprang jag på fyra människor utrustade med vapen och sprutor fyllda med något. Jag slogs (snyggt) och lyckades få människorna medvetslösa innan min bror kom ifatt mig. Jag han bara precis se honom ur ögonvrån innan jag flög iväg.
Mitt i natten kom jag till utkanten av en stad, där jag, med hjälp av en stor kappa, höll mig till utkanten av samhället. Hängde med de hemlösa. På något sätt fick jag kontakt med ett annat syskon, som var typ telepat (kunde skicka information till andra, mentalt) och hon berättade om hur några av våra syskon börjat döda andra syskon för att kunna presentera sig själva som ''übermänniskor" och ta över världen. Bla han med sanden.
Sandsnubben hann i kapp oss, typ här, och vi fick fly. Jag flög inne i en typ kontorsbyggnad, men det var ok. Jag hade tränat och kunde det (flyga innomhus) nu. Något jag inte kunnat innan. Det var till stort förtret för sandsnubben. Jag kom iväg, men vet inte vad som hände med telepaten.
Här vaknade jag, så jag vet tyvärr inte hur det gick.
Du drömde alltså flera år . Var du utvilad när du vaknade?
Låter ju som ett spel!Hade nästan en hel actionrulle i natt (igen)
Jag var en (av flera) personer med övernaturliga krafter. Vi hade en var, och jag hade vingar och kunde flyga (men det var svårt och jobbigt. Hade varit mycket bättre om jag varit typ stålmannen och kunde skita i vingarna).
Jag vet inte riktigt var i tiden vi började, för vi åldrades inte/dog inte av ålder. Men vi måste nog ha rest i tiden vid nåt tillfälle för Mororg, superstark, lekte nidbild av neandertalare och red på en mammut, viftandes på en klubba vid ett tillfälle och vi andra bara "men kom igen! Det där är inte ok!"
Vi bodde ihop på nåt ställe vi byggt själva. Vi utgick därifrån och 'hjälpte' resten av mänskligheten (sådan som den var) men stort och smått. Jag bodde oftast i detta bygge då jag inte kunde visa mig ute bland människor utan att de reagerade på att jag inte var en av dem. Många av de andra med krafter såg ju precis ut som människorna men inte jag.
Jag bodde ihop med min pojkvän, som oftast fungerade som nån form av spion. Han infiltrerade olika ställen (ofta i form av en slav eller arbetare) för att få info till oss.
Åren gick, och mänskligheten såg på oss med mer och mer misstänksamhet. Tillslut började de aktivt försöka döda oss om de stötte på oss, så vi bestämde oss för att sluta "vara hjältar". Vi gav upp vår boplats och våra band med varandra och begav oss ut i värden (en och en) för att gömma oss/rädda oss själva.
Åren gick. Min pojkvän blev dödad av människorna. Jag flydde från ställe till ställe, jag kunde ju inte se ut som en människa iom vingarna så jag hade dragit mig undan helt. Det hela slutade med att jag var tillbaka i ruinerna från vårt ursprungliga hem. Långt ut i skogen, knappt beboligt, ingen annan i närheten.
Men en dag, när jag var på väg ut, såg jag hur sand rörde sig konstigt i luften. Nästan som en orm som försöker lokalisera sitt byte, fast i form av partiklar som svävade i luften. Jag visste att detta inte var bra, då en av mina 'föredetta' bröder, hade just det här med sandmanipulation som specialkraft. (exakt varför jag blev så rädd är oklart).
Iom att byggnaden nu var ruiner, så kunde jag ta mig ut en bakväg som inte funnits tidigare. Där sprang jag på fyra människor utrustade med vapen och sprutor fyllda med något. Jag slogs (snyggt) och lyckades få människorna medvetslösa innan min bror kom ifatt mig. Jag han bara precis se honom ur ögonvrån innan jag flög iväg.
Mitt i natten kom jag till utkanten av en stad, där jag, med hjälp av en stor kappa, höll mig till utkanten av samhället. Hängde med de hemlösa. På något sätt fick jag kontakt med ett annat syskon, som var typ telepat (kunde skicka information till andra, mentalt) och hon berättade om hur några av våra syskon börjat döda andra syskon för att kunna presentera sig själva som ''übermänniskor" och ta över världen. Bla han med sanden.
Sandsnubben hann i kapp oss, typ här, och vi fick fly. Jag flög inne i en typ kontorsbyggnad, men det var ok. Jag hade tränat och kunde det (flyga innomhus) nu. Något jag inte kunnat innan. Det var till stort förtret för sandsnubben. Jag kom iväg, men vet inte vad som hände med telepaten.
Vad låg din puls på när du vaknade?Inatt var jag på äventyr igen, ett slags Midsomer Murders-avsnitt fast med övernaturliga inslag.
Jag var del av ett gäng på en fårfarm (och nu får riktiga fårbönder titta bort för jag är säker på att det inte går till såhär). Verksamheten ägdes kooperativt och alla vi bönder med vänner och familj hjälptes en tidig morgon åt att flytta fåren från sommarbete till vinterhage nu när frosten kommit. (Inte en enda hund hade vi med oss, absolut bottenbetyg för att vara en av mina drömmar!)
Hursomhelst hade en av bönderna i vårt kooperativ nyligen blivit mördad. Vi diskuterade vem som skulle få efterträda personen och övervägde en yngre kvinna som vuxit upp med bondelivet. När vi stod och tittade på hur hon med van hand hanterade fåren som släpptes in i vinterhagen var vi alla överens om att hon var kunnig, men lite omogen, inte alltid fattade de mest ekonomiska besluten och framför allt kunde tramsa en hel del.
Medan vi stod och tittade på höll den här tjejen på att göra högljudda läten till ett slags djur som var känt för att kunna härma enkla toner. Till allas underhållning ropade tjejen ut ett ljud, varpå djuret gav sitt svar, någonstans inne i skogen bortanför hagarna. För att avbryta flamsandet och få folk att koncentrera sig på fåren igen ropade jag ut en lång och komplicerad serie läten som djuret omöjligt skulle kunna härma. Och mycket riktigt - tystnad. Jag skrattade nöjt och tänkte att vi kunde fortsätta jobba.
Då hördes ett ljud från skogen: en mörk, iskall och väldigt kraftfull röst härmade mitt skratt. Allt stannade upp. Fåren stod blickstilla. Ingen vågade ens andas. Sakta började rösten prata på ett främmande språk (och här vill jag be vissa användare om ursäkt, för det var liksom finska, vilket jag annars aldrig brukar associera med formlösa monster). Jag började huttra, och då avslutade rösten med att säga på engelska ”I like to start my day with a frozen treat” - ett riktat hot mot mig som även i verkligheten är en frusen typ.
Drömde i natt en mardröm om pussel Fattar inte vad hjärnan får saker från i bland.
Det var ett pussel med massa bilder på mig och min bästis. Typiskt sånt där 2000 bitars, jag satt och sorterade bitar och la ner och det flöt på väldigt mycket snabbare än det brukar i verkligheten
När jag nästan var klar så hällde jag ut alla bitar som var kvar i en stor hög. Så började jag lägga och vad jag än plockade upp var det bara att sätta pusselbiten precis hur jag ville för de passade överallt.
Bara det att bitarna blev mörkare och bitar försvann där jag redan hade lagt. Det blev som ett svepande mönster över alla bilderna jag redan lagt och i det mörka mönstret fanns flera skrikande skallar. Här började jag bli rädd och ville sluta lägga pussel men det gick inte att sluta.
Det mörka gick i ett svepande mönster och det gick inte att sluta ens när jag såg att det var på väg mot min bästis i bilderna. När jag kom till henne började bitar försvinna och jag ersatte dem med andra mörka bitar där hon i stället var död. Här någonstans hade jag total panik i drömmen men fortsatte lägga pusselbitar tills alla bilder på henne var "döda", sen vetefan, tror jag vaknade eller att drömmen byttes mot en annan.
Du säljer väl filmrättigheterna dyrt?Hade nästan en hel actionrulle i natt (igen)
Du säljer väl filmrättigheterna dyrt?