Konstiga drömmar

I natt har det varit vulkanutbrott. Alla vulkaner i hela världen exploderade samtidigt och det blev som en 3 km hög skorpa av magma som stelnade med massa kilometerdjupa hål ner till marken som den är i dag. Av någon anledning flöt husen bara upp och liksom la sig ovanför magman.
Jag och någon kompis jag egenligen inte känner i verkligheten satte oss ovanpå den stelnade magman som var mysigt varm, och diskuterade hur sjutton man skulle överleva nu osv.

Jag var helt obrydd och det var hen också (jag kunde inte se hen ordentligt). Vi började ställa fram odlingspallar och grejer. Konstaterade att nu får man äta kött och ägg (för alla djur flöt upp som husen) ett tag innan vi har odlat fram tillräckligt mycket grönsaker. Kom sedan på att man inte kan odla ngt för alla frön och frukter etc finns ju under magman. Så jag och min nya kompis kollade runt och hittade ett hål och längst nere i hålet fanns ett olivträd. Vi fixade genast ett långt rep av allt man kunde hitta i huset för att klättra ner och hämta oliver så att vi kunde odla olivträd. Jag kom på att jag inte gillar oliver och var superledsen, men klättrade ändå ner för kompisens skull för att hämta oliver.
 
Härom natten var jag ute på promenad. Med på promenaden hade jag någon typ av rullande borste/mopp som stod utställd på någon trottoar. Man kunde ha den med sig och samtidigt städa längs med gatorna när man gick.
Varför inte? Spec. Effektivt på våren när allt grus ska samlas ihop igen efter vintern. :up:
 
Drömde att jag fortfarande ägde en häst jag sålde för säkert tio år sedan. Jag glömde henne i garderob och sen när jag skulle hämta henne blev det problem eftersom hon plötsligt var fem stycken. Det blev dessutom svårt att få hem henne eftersom jag bara hade en transport och ingen bil…
 
Drömde att jag fortfarande ägde en häst jag sålde för säkert tio år sedan. Jag glömde henne i garderob och sen när jag skulle hämta henne blev det problem eftersom hon plötsligt var fem stycken. Det blev dessutom svårt att få hem henne eftersom jag bara hade en transport och ingen bil…


Du kunde ju spänt för de fyra andra hästarna för transporten eftersom hon var fem stycken 😄🐎🐎🐎🐎
 
Jag drömde att vi hittade en tiger i skogen. En mager stackars tiger. Vi tog in den i husbilen och började leta efter ägaren.

Efter många om och men hittade vi den. Det var en kajmanfarm, också mitt ute i skogen.
Och tigern var egentligen ingen tiger utan just en kajman.

Easy mistake to make antar jag. Tiger eller kajman, vem ser skillnad på det mitt ute i skogen?
 
Jag drömde häromnatten att jag tog hand om upphittade lejon på ett fullständigt idiotiskt sätt. Jag förstod att det var livsfarligt men gick ändå runt hos dom som om dom vore vanliga huskatter. Vaknade och var upprörd över hur dum jag var.
 
Inatt skulle jag välja karl. Valet stod mellan grannen och maken. Tänkte välja maken tills jag insåg att han dragit ur sladden till frysbox o kylskåp i källaren. Grannen dök upp just då. Jag erbjöd mig att spola av honom (han var fullt påklädd) med vattenslangen för han var så skitig. Han höll med om att det var jättedumt gjort att dra ur kontakten men tyckte att det bara var att sätta i sladden igen. Frysboxen var full med vatten så det hade blivit en stor isklump. Jag tvekade en stund men satte sen i kontakten.

Grannen finns inte på riktigt. Det var bara en man som i drömmen var "granne". En skitig korkad typ.
 
Kan ju dela med mig av den här igen som jag drömde någon natt i samband med VM i hästhoppning. Lade den I en tråd om vad gör vi då men tänker att den passar bra här med.

Förövrigt haft världens knäppaste dröm inatt om VM vi som tittade var kollektivt tvungna att lösa ett datorspel av KingKong som var i mänskligt format. En flygmaskin var en blandning av Indiana och King Edward och på toppen av en skyskrapa stod Steve Guerdat. Malin satt i toppen på tornet kidnappad och vi var tvungna att döda Steve och befria Malin. Om vi inte löste spelet så skulle lagen inte få några medaljer. Dessutom var Peder rejält sur på oss som tittade och hotade med att om vi inte löste spelet så skulle han slänga upp den med minst riderfarenhet på Allan och tvinga denna person att rida VM-banan.
 
Drömde att den brittiska tillverkaren jag beställt ett gäng nya kläder till Whippishen hos hade lagt ner, och endast eventuellt skulle starta upp verksamheten igen år 2023 😱 Det var typ mardrömskänsla på drömmen vilket såhär i vaket tillstånd är ganska komiskt 😂 Grejerna är just nu fast i tullen och uppenbarligen kommer jag inte sova lugnt förrän de är i säkert förvar här hemma 😆
 
Finns det fler som drömmer så otroligt detaljerade och invecklade drömmar? Och actionfyllda! Ibland vaknar jag och är helt omtumlad 😅 Förstår liksom inte var min hjärna får allt ifrån och hur den får ihop det.
 
Inatt var jag på äventyr igen, ett slags Midsomer Murders-avsnitt fast med övernaturliga inslag.
Jag var del av ett gäng på en fårfarm (och nu får riktiga fårbönder titta bort för jag är säker på att det inte går till såhär). Verksamheten ägdes kooperativt och alla vi bönder med vänner och familj hjälptes en tidig morgon åt att flytta fåren från sommarbete till vinterhage nu när frosten kommit. (Inte en enda hund hade vi med oss, absolut bottenbetyg för att vara en av mina drömmar!)

Hursomhelst hade en av bönderna i vårt kooperativ nyligen blivit mördad. Vi diskuterade vem som skulle få efterträda personen och övervägde en yngre kvinna som vuxit upp med bondelivet. När vi stod och tittade på hur hon med van hand hanterade fåren som släpptes in i vinterhagen var vi alla överens om att hon var kunnig, men lite omogen, inte alltid fattade de mest ekonomiska besluten och framför allt kunde tramsa en hel del.

Medan vi stod och tittade på höll den här tjejen på att göra högljudda läten till ett slags djur som var känt för att kunna härma enkla toner. Till allas underhållning ropade tjejen ut ett ljud, varpå djuret gav sitt svar, någonstans inne i skogen bortanför hagarna. För att avbryta flamsandet och få folk att koncentrera sig på fåren igen ropade jag ut en lång och komplicerad serie läten som djuret omöjligt skulle kunna härma. Och mycket riktigt - tystnad. Jag skrattade nöjt och tänkte att vi kunde fortsätta jobba.

Då hördes ett ljud från skogen: en mörk, iskall och väldigt kraftfull röst härmade mitt skratt. Allt stannade upp. Fåren stod blickstilla. Ingen vågade ens andas. Sakta började rösten prata på ett främmande språk (och här vill jag be vissa användare om ursäkt, för det var liksom finska, vilket jag annars aldrig brukar associera med formlösa monster). Jag började huttra, och då avslutade rösten med att säga på engelska ”I like to start my day with a frozen treat” - ett riktat hot mot mig som även i verkligheten är en frusen typ.
 
Jag drömde att jag och en kompis kulle åka fråg gamla stan någonstans och jag hade bråttom till något men tåget var trasigt så jag fick låna kompisens motorcykel.
Men när jag skulle hämta den kom en turist och frågade om jag ville hjälpa henne ta ett foto.
Så när jag fotade kom ett gäng barn och de började göra tiktok danser.
Sen blev det cirkus bakom hon jag fotade och en professionell scenshow men hon märkte inget och jag bara filmade och tänkte att det här blir intressant överraskning 🙈😁

Sen hittade jag ett piano och fick pianolektioner, insåg att jag fortfarande hade bråttom och hade tappat bort motorcykeln. Så jag sprang och hamnade i ett garage och åkte hissen ner 70 våningar för det var cykelvåningen. Frågade en gubbe där om jag kunde få hjälp och att jag hade bråttom men han typ näe men du kan stjäla några cyklar och sälja på gatan.
Så hjälpte han mig att välja ut jättekonstiga cyklar som jag kunde sälja... Sen vaknade jag.

Ytterst förvirrande 😁
 
Av någon anledning ingår oftast bussar i mina mardrömmar. De går åt fel håll, för långsamt, tar en annan rutt än de ska, chauffören är konstig, eller något annat som går fel. Och i förlängningen bidrar detta till att allt blir fel och inget lyckas.

Nu senast i natt var jag gående på väg till stan, från ett ställe ca 15 km ute på landet. Jag hade gått ett par km, men fattade att det går på tok för långsamt, och dividerade med mig själv om hur mycket tid jag skulle spara eller förlora på att gå tillbaks och ta bussen i stället.

Kan man inte få vakna utvilad på sin lediga dag i stället för att vakna stressad med hjärtklappning :down:
 
Av någon anledning ingår oftast bussar i mina mardrömmar. De går åt fel håll, för långsamt, tar en annan rutt än de ska, chauffören är konstig, eller något annat som går fel. Och i förlängningen bidrar detta till att allt blir fel och inget lyckas.

Nu senast i natt var jag gående på väg till stan, från ett ställe ca 15 km ute på landet. Jag hade gått ett par km, men fattade att det går på tok för långsamt, och dividerade med mig själv om hur mycket tid jag skulle spara eller förlora på att gå tillbaks och ta bussen i stället.

Kan man inte få vakna utvilad på sin lediga dag i stället för att vakna stressad med hjärtklappning :down:
Färdmedel i drömmar brukar betyda att man är på väg nånstans. Förändring i livet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp