Konstiga barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Konstiga barn!

Då måste jag ha varit ännu konstigare som barn...vi fick grönsaker ofta hemma men jag var tydligen inte nöjd för jag tog min veckopeng pch gick till affären och köpte; SALLAD!

(Fast min svåger köpte blodpudding för sin...och mjölk.. "om mamma hade glömt")
 
Sv: Konstiga barn!

Mina äldre barn föredrar tonfisksallad, friterad spätta mm istället för pizza de gånger vi beställer. Frågar man den lilla tjejen vad hon vill ha och äta brukar svaret bli bloppli (broccoli) oavsett vilket mål det gäller, fortsätter man då frågan vad hon vill ha mer så är det mer broccoli som gäller.
 
Sv: Konstiga barn!

Min 3-åriga dotter väljer hellre grönsaker före den "riktiga" maten.
Brukar få stoppa henne lite så att hon äter av den andra maten först så får hon äta hur mycket av grönsakerna hon vill sen..

Tyvärr är inte modern(jag) & fadern lika bra på att äta frukt & grönt..
Tur hon går hos dagmamman som ger dom lite allt möjligt att smaka på.
Vet inte hur andra dagis/dagmammaor gör, men "våran" skär upp & lägger på ett fat så får barnen själva ta det dom vill ha, alltså inget tvång.. Kanske ger lite motivation att äta när ingen har gett sig den på att "ungen SKA äta" !!
 
Senast ändrad:
Sv: Konstiga barn!

Min lilla ettaring alskar gronsaker,men min fyraaring aterr varke frukt eller gronsaker! Da hor till saken att jag ar veg. och han at allt tills han markte att han kunde bestamma sjalv. Nu har det gatt sa langt att han nastan kraks av av smaka! Men han ar vid god halsa, smal och stark sa han far leva pa sin korv, hamburgare och fiskpinnar!:devil:
 
Sv: Konstiga barn!

Var glad så länge det varar. Små barn (som hundvalpar :D ) tycker oftast om grönsaker, men sedan brukar annat (som godis, kakor) ta över.
 
Sv: Konstiga barn!

bettysmatte skrev:
Var glad så länge det varar. Små barn (som hundvalpar :D ) tycker oftast om grönsaker, men sedan brukar annat (som godis, kakor) ta över.
:eek: Vid vilken ålder blir det??? Min hundvalp på snart 8 år äter fortfarande grönsaker. :)
 
Sv: Konstiga barn!

Min son älskar också grönsaker, hans favoritmat är tacos just för att han får äta mängder med tomater och gurka :) !
Han har alltid gillat det, morötter är också en höjdare, så fisk är en av favvisrätterna för då får han rivna morötter till!

Men min son är nog ännu konstigare än dina barn ändå då, för att han tycker inte om godis (nån chokladbit kan gå ner), gillar inte dricka-dricker hellre vatten eller mjölk till både fest och vardagsbestyr ;) , tycker inte om pannkakor eller potatismos (vilka barn gillar inte det :crazy: ).
När han fick välja i lördags på lördagsgodis eller vindruvor (ja gubben frågade om han ville ha lördagsgodis, men han såg vindruvorna på bänken) och valde därför vindruvorna! :smirk:
Han gillar inte alla de här söta mellanmålen som finns till barn heller...
kakor kan gå ner, men inte en hel oftast (om det inte är nalle phu kakor för det är de enda han kan proppa i sig...) inte heller bullar är en höjdare...
KOnstig va :D !

(han är 3½)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konstiga barn!

Tokmaja skrev:
Min son älskar också grönsaker, hans favoritmat är tacos just för att han får äta mängder med tomater och gurka :) !
Han har alltid gillat det, morötter är också en höjdare, så fisk är en av favvisrätterna för då får han rivna morötter till!

Men min son är nog ännu konstigare än dina barn ändå då, för att han tycker inte om godis (nån chokladbit kan gå ner), gillar inte dricka-dricker hellre vatten eller mjölk till både fest och vardagsbestyr ;) , tycker inte om pannkakor eller potatismos (vilka barn gillar inte det :crazy: ).
När han fick välja i lördags på lördagsgodis eller vindruvor (ja gubben frågade om han ville ha lördagsgodis, men han såg vindruvorna på bänken) och valde därför vindruvorna! :smirk:
Han gillar inte alla de här söta mellanmålen som finns till barn heller...
kakor kan gå ner, men inte en hel oftast (om det inte är nalle phu kakor för det är de enda han kan proppa i sig...) inte heller bullar är en höjdare...
KOnstig va :D !

(han är 3½)

Som mina! Dricker helst jos eller mjölk. När de äter godis så blir det en liten bit choklad eller salta pinnar. Mellanmål här är macka och jos. Möjligtvis mariekex men om de ska äta kex äter de helst Digistivekex, :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 368
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 809
Senast: alazzi
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 550
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
3 109
Senast: gråvarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp