konstig lukt från skapet?

C

chira

Ja som rubriken lyder, shettisen har börjat lukta väldigt konstigt ur skapet! Det luktar inte direkt illa men väldigt obehagligt. Han är inte öm och det är absolut inget konstigt med honom öht förutom lukten då. Någon som har nån teori om vad det kan vara för nått?

Sv: konstig lukt från skapet?

Har du provat att tvätta honom i skåpet???
Har ju en tendens till att samla sig endel shit där och det kan börja lukta lite..

Jag måste tvätta min ena regelbundet, för han släpper inte ut sin pinkare långt nog när han ska kissa, så han skvätter lite här och där...

ja antagligen är där fullt med härliga gamla döda hudceller, kiss och allmän smuts!
stanken från detta är verkligen förförisk...:s

har förstått att det kan bli infektioner, om det är ritkigt ohygieniskt

okej bara tvätta med vanligt vatten eller? tack för svaren =)

Normalt sett behöver man inte kladda hästarna i skapet, nu har det tydligen inträffat någon som förmodligen är starten på en infektion. Tvätta med vatten, men du bör nog också rådgöra med veterinär eftersom det förmodligen handlar om en för ögonblicket liten infektion.

Eller så är det helt enkelt vanligt klet ( Smegma) som är naturligt, bara det att du inte vet hur det luktar !
Hej från hambo

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka