konstant illa

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Theci

Visst är det härligt att vänta sitt första barn...

Men hur ska man stå ut?

Är nu i ca vecka 12och ärredan sjuk skriven en kortare tid pga att jag konstant mår illa. Och det är inte så lite heller.
Mitt blod tryck är nere på 80/50.
Mår illa när jag inte har ätit.
Mår illa när jag har ätit.
Mår illa av mat os lukt och vid tanken på mat.
Kräks varje dag. Inte bara morgon utan även kväll.

När ska jag få gå 1h utan att må skit?

Pga det låga blod trycket har jag även huvudvärk väldigt ofta.
(varje dag)

Panik snart ju...:( .
 
Sv: konstant illa

Förhoppningsvis släpper det snart, dom flesta brukar inte gå med illamående hela graviditete ut, även om det självklart förekommer.

Mitt riktigt jobbiga illamående gick över i v 15-16.
 
Sv: konstant illa

Det är inte kul, var oxå sjukskriven i 7 veckor och då hade jag gått ner 10 kg pga att jag spytt så mycket, vart även inlagd på sjukan ett par gånger. Men det är bara att stå ut, det går över!!
När det väl är över och bebisen är där ser man tillbaka på det och tycker att det inte var så farligt i alla fall... även om det är svårt att tänka sig när man mår skit!!

Hoppas att det går över snart, har du testat Postafen??
 
Sv: konstant illa

Jobbigt :crazy:

Själv mår jag (hittills) bara illa av lukter... tyvärr alla lukter, allt från nybakat bröd till matos, så det vädras konstant hemma nu...
Hoppas på att det ska gå över om ett tag, borde ju inte vara rimligt att må illa HELA graviditeten.
 
Sv: konstant illa

Jag mådde oxå jätteilla när jag väntade Elin, men jag fick akupunktur av BM och det hjälpte! Visserligen fick jag åka dit två gånger i veckan, men det var det värt för att kunna fungera som människa! Så prata med din BM om det!
 
Sv: konstant illa

Akupressur kan hjälpa (finns sk seaband på apoteket), akupunktur likaså (prata med barnmorskan). Postafen om inte det andra hjälper (men man blir ofta trött av dom).

Mot lågt blodtryck så kan stödstrumpor hjälpa (finns på apoteket).
Själv mådde jag konstant illa tom v 12-13 men sen dess mår jag bra. Yrsel mm var också värre fram tills dess.

pemi
 
Sv: konstant illa

sea-band testade jag - hjälpte absolut inte
postafen - hjälpte lite grann
lergigan comp (receptbelagt) - hjälpte lite grann
ligga på soffan och glo på tv och dricka vatten eller saft - hjälpte bäst (helst i kombination med postafen)

jag började må illa redan i v.6 tror jag det var och mådde konstant illa och spydde och hade mig ända fram tills den dagen lillen behagade komma ut.. inte kul. var sjukskriven hela min graviditet. men å andra sidan så hade det inte varit någon som hade tackat mig om jag hade gått och jobbat när jag mådde skit. så efter ett tag försvann mitt dåliga samvete för jobbet och jag började konsentrera mig på att försöka må så bra som möjligt både för min och bebisens skull.
 
Sv: konstant illa

Jag kräktes också hela graviditeten och var sjukskiven 34 v av 42... Låg inne flera perioder med dropp då jag kunde spy flera ggr/h dygnet runt... Jag fick primperan (receptbelagt) hela tiden och de hjälpte såpass att jag "bara" spydde 5-10ggr/dag... Mitt illamående gick över ca 7h efter förlossningen.
 
Sv: konstant illa

Postafen hjälper inte ett dugg. :(

Att illamåendet kommer bådevid hunger och när jag ätit äro troligt jobbigt.
Jag drar mig nästan för att äta då.
Vi har ett väldigt bra och gott vatten här men även det är ingen hitt.

Dock blir det lite bättre när jag ligger ner och inte gör något.

Så jobbigt allt. Man drar sig ju från att åka ut och träffa sina vänner oxå efter somman aldrig vet när det blir värre och närman skall kräkas.

I dag har jag inte kräkts en enda gång än :bump:
Men illamåendet är för jävligt.
Hade det varit mag sjuka hade jag med glädje stoppat fingrarna i halsen och hjälpt det på traven. Brukar bli bättre då men nu lättar det ju inte närman kräks.

Har ångset över att min sjukskrivning går ut påfredag och jag igentligen skall jobba på tisdag... * blääää*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 847
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 030
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 181
Senast: Lillefrun
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 915
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp