Overkligt är verkligen rätta ordet.
Jag har haft problem med dissociation tidigare så jag har ganska lätt att känna overklighetskänslor.
Hela den här tråden, den biten som kom att handla om mig känns overklig, men väldigt rätt och bekräftande på samma gång.
Just det där bekräftelsen som du skrev om, precis så upplever jag det också.
I tanken tror man ju ofta att man är själv om såna tankar, men när man upptäcker att någon annan sätter ord på mina tankar, ja då blir det verklighet.
Hängde du med?
Men så är det verkligen för mig!
Snacka om att sparka på sig själv!
Jag förstår inte varför han inte är snäll. Jag är ju snäll mot honom. Jag har väldigt, väldigt svårt med logiken där.
Jag vet inte när allt det här började, egentligen. Det har väl smugit sig på, antar jag.
Ekonomin, ja det är vidrigt att vara beroende.
Jag tror att det delvist är det överläget och min oförmåga, åtminstone kortsiktigt som har tagit fram de här sidorna hos honom. Det känns lite som han har töjt på gränserna, märkt att det funkat och sen töjt lite mer. Jag vet inte, ärligt talat!
Jag tror dessutom att han känner att han inte KAN göra slut med mig just nu, pga ekonomin. Fast han skulle vilja.
De tankarna är riktigt vidriga och destruktiva.
Jag känner en massa självförakt och jag tror det till en stor del gör mig så handlingsförlamad.