könslöst barn

Sv: könslöst barn

Det kan jag inte uttala mig om, din fördom kanske är sann.

Men huruvida Storms okända kön avgör frågan om nakenhet i trädgården under vattenspridaren så står jag fast vid det jag skrev :)

Fast alltså, om det stod en artikel om någon som långtidsammade sitt barn skulle du knappast skriva "Men hur ska det gå när barnet går i skolan, ska det gå hem på raster för att amma, hur ska det gå när det kommer in i puberteten" osv? För det framgår ju rätt tydligt att det här inte är något de kommer att försöka få barnet att göra resten av livet?

Skojar du? Det finns mängder av människor som faktiskt säger såna korkade grejer. Slutar man inte amma inom tiden normen anger så varför skulle man sluta innan ungen börjar på universitetet?
Eller om samsovning, hur ska det gå? Kan barnet aldrig åka på läger? Ta hem flickvän/pojkvän? Onanera?

Va, på riktigt? Det har jag helt missat. Oj, skulle jag få ett sådant svar skulle jag säga "Ja, fast jag tror inte att mitt barn kommer få några vänner eller pojk/flickvän när hen blir äldre ändå, eftersom hen kommer gå klädd i bodys, äta pure, tugga på tuggleksaker och dreggla konstant" eller något liknande.

Jag försökte konsekvent fråga kunden "bil eller docka" - men jag fick utveckla frågan till "flicka eller pojke" för sådär 75% och mina arbetsledare blev sura för att det tog extra tid....

En vän berättade att när hen frågade om barnet ville ha en bil eller barbie så svarade föräldern "det är en flicka ser du väl, hon vill ha en barbie!". :cool:

Eller om samsovning, hur ska det gå? Kan barnet aldrig åka på läger? Ta hem flickvän/pojkvän? Onanera?

Haha ser framfor mig hur vi ligger dar med vara 18-ariga barn som fortfarande ammar och vill sova i armhalan pa oss, samtidigt som de satter pa sin flickvan pa andra sidan sangen :rofl:

Jag kan ju inte tala för någon annan än mig, men jag har för avsikt att avvänja L från blöjor. Långt före puberteten! :D

Det är ju ingen nyhet egentligen utan precis detta som vi försöker diskutera i dessa könstrådar. Och jag anser inte att diskussionen är överdriven, snarare så att man måste belysa detta ännu mer. :)

Vad jag också undrar är hur mycket av den äldre pojkens val som faktiskt är hans egna. Har han själv varit ute i affären och köpt sina kläder?

Men herregud - ungen har en randig tröja - i färgerna brun, gul och grön.

Jag tycker att detta är att ge fel signaler till sina barn, vore det inte bättre att säga något i stil med: "du är en flicka/pojke, men det är helt OK om du vill ha rosa/leka med bilar/spela hockey ändå". Varför göra så stor affär av det?

Men om du säger att "du är en flicka/pojke, men det är helt OK om du vill ha rosa/leka med bilar/spela hockey ändå" - talar du då inte om för ditt barn att "pojkar vill NORMALT sett inte har rosa, men om du är annorlunda och onormal och vill ha rosa så är det ok ändå"?

Jag tycker att det är helt sjukt, det är att göra sina barn utanför i både samhället och speciellt i skolan!

Pojkar är pojkar och Flickor är flickor! (JA, blått och rosa! :angel:)

Hur svårt kan det vara? :mad:

Du kanske vet mer än vi andra, men hur hamnar ett spädbarn under året utanför samhället och skola?

Utan att ställa mig i någon ringhörna (för jag vet inte riktigt vad jag tycker än) så funderar jag: Nu vinklas visserligen texten som att föräldrarna kommer att avslöja könet på barnet så småningom, men både vad gäller Storm och henoms syskon så undrar jag hur dessa barn reagerar när de hamnar i puberteten, hur kommer tankarna och känslorna gå då? En ung tonåring har mycket tankar i sitt huvud och jag ser framför mig en pojke eller flicka som inte vet om det är okej för mamma och pappa att ha ett kön och en könstillhörighet.

Men tror du verkligen att någon kan leva ett liv fram till puberteten utan att upptäcka det där?
Jag personligen skulle tro att ungen antagligen rätt som det är (som de flesta andra ungar) kommer att upptäcka att den har snopp eller snippa - jämföra med mamma, pappa, syskon och andra ungar - och sen ställa frågor kring detta.
Tror inte att ungen kommer att växa upp i ett vacuum och inte fatta och fråga om sånt...
Jag skulle tro att det är en fråga som man tar när den kommer och att det kommer att lösa sig helt av sig själv.

Det känns som att dessa föräldrar drar det väldigt långt och att en ung tonåring kan komma att tolka detta som att det är tabu att vilja vara flicka eller pojke (kvinna eller man) helt ut.

Nu blev jag VERKLIGEN riktigt nyfiken. Hur gör man som tonåring för att vara flicka eller pojke "helt ut"?

"Måste jag fortsätta att vara neutral och könlös? Får jag klippa av mina flätor och börja köra motorcross, hänga med mina grabbpolare och vara gapig och skrikig? Blir pappa besviken om jag inte vill ha rosa längre? Får jag tända på tjejer, eller måste jag tända på killar också? Får jag tänka på sex över huvud taget eller är det för ojämställt? Får jag diskutera det här med mamma och pappa eller blir de besvikna på mig då?" Jag vet att det är tankar som kanske kan verka banala för oss vuxna människor men för en förvirrad förpubertal person kan de här tankarna bli jätteverkliga och jättejobbiga.

Jag antar att själva tanken med det hela är att barnet INTE ska behöva ställa sig själv frågor som:
"Är det ok om jag som tjej är gapig och kör motorcross?"
"Blir pappa besviken om jag som kille vill ha rosa?"
"Tycker folk att jag är jobbig om jag som tjej skrattar högt och stojar"?

Kort och koncist: hen är tänkt att användas som benämning på de som inte känner att de tillhör varken hon eller han, för de med könsidentifieringsproblem (som det stod). Hen är inte tänkt att användas istället för hon eller han för att utjämna allt till en grå, neutral massa. Intressant.

Oj - där kom det igen.. den där grå neutrala massan som vi komemr att förvandlas till om vi inte får vara "riktiga" män och kvinnor.

Hur skulle alla vi olika individer med massor av olika personligheter och intresen kunna förvandlas till en "grå massa"?

ÄR alla kvinnor idag lika varandra? Är alla män det? Jag menar.. innom de könsroller vi har idag så ser i alla fall jag en ganska stor variation mellan individer. Och jag kan inte för mitt liv begripa hur det skulle kunna bli en MINDRE variation ifall att vi känner oss änn mer fria att välja vad vi innerst inne känner för..

Jag tycker att det är helt sjukt, det är att göra sina barn utanför i både samhället och speciellt i skolan!

Pojkar är pojkar och Flickor är flickor! (JA, blått och rosa! :angel:)

Hur svårt kan det vara? :mad:

Vad jag vet så är jag flicka, jag klär mig mer i blått än i rosa, har aldrig lekt med barbie etc (eller bilar, för den delen). Det har inte hindrat mig i vare sig skola eller yrkesliv.

Så jag vet inte om jag kan hålla med dig om att flickor måste klä och bete sig som flickor för att inte hamna utanför samhället.

Om det är viktigt att pojkar är pojkar och flickor är flickor, hur borde flickor respektive pojkar vara i dina ögon då?

Tack Zeli, vilken frisk flakt i traden!

Jag tycker sjalv det ar jattesvart att diskutera sadant som for mej ar sjalvklart.

/visslan - manniska med bade "manliga" och "kvinnliga" kvaliteter.

Forresten tycker jag det ar lite jobbigt om det bara finns tva alternativ, t ex blatt och rosa och jag rakar gilla den bla battre, jag har tva pojkar. Som haromdagen skulle jag kopa en liten ryggsack som vi ska ha nar vi flyger nasta vecka. Hittade en sot med Peppa Pig, den ena var rosa och lite storre och den andra var bla och lite mindre. Den mindre var battre i storlek men jag kande verkligen att det var ett svart val. A andra sidan vill jag inte valja rosa bara for att jag ska lata bli att valja blatt. Skulle jag letat vidare efter en gron eller lila?

Nu till den seriosa fragan, ska sonen som ar lite flickigare i sina val fa ha den bla vaskan, for att jamna ut det? Eller ska han fa ha getingvaskan istallet och sa far min machoson ha den bla vaskan?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 305
Senast: Enya
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka