@BernT Jag tycker inte heller att du är fattig (fel ordval) men jag kan däremot känna igen känslan av att alla andra har mycket mer pengar än en själv - trots att både du och jag egentligen är oerhört priviligierade.
Jag har en helt okej lön, flera månadslöner på banken, en lägenhet så lågt belånad att jag inte måste amortera och kommande arv som kommer att göra mig till kontantmiljonär.
Ändå räcker inte mina pengar för att kunna köpa ens det minsta och ruffigaste huset i områden jag kan tänka mig bo i, inte som singel.
Jag brukar få massiv kritik när jag öppet skriver att jag inte har lust att dejta någon som bor i hyresrätt och/eller inte kan/vill köpa ett gemensamt boende i framtiden, men jag har verkligen landat i att det är precis så jag känner. För mig är det allt eller inget. Träffar jag någon med hyfsad lön men som till skillnad från mig saknar kontantinsats så landar vi på ett lånelöfte på ungefär samma nivå som er - det vill säga, då blir vi hänvisade till områden jag egentligen inte är så sugen på att bo i och hus som kräver en hel del renovering.
Skulle jag däremot träffa någon med liknande ekonomiska förutsättningar som jag själv, ja, då breddar vi möjligheterna enormt och plötsligt förvandlas radhuset i ett halvtaskig förort till en 10-miljonersvilla i ett välbärgat område.
Om jag träffar någon jag vill leva med så vill jag inte vara särbo och jag kan heller inte tänka mig att någon flyttar in hos mig/jag flyttar in i någon annans hem. Jag vill köpa ett nytt, gemensamt boende som är större än det jag har idag och eftersom jag bor i samma stad som du så gäller det att det finns ekonomiska muskler.
Enda gången jag kan tänka mig att flytta in hos någon annan är om jag samtidigt kan hyra ut min lägenhet under en period i och med att jag skulle kunna tjäna närmare 10 000:- i månaden på det, pengar som kan komma till användning under senare flytt men att flytta in hos någon annan permanent? Aldrig.
Jag tror att du och jag är rätt lika där, allt eller inget. Jag tycker som sagt att fattig är helt fel ordval men jag tycker också att du får oförtjänt mycket kritik här, plus att jag tycker att det är riktigt fult i att som någon gjorde spekulera i huruvida du har diagnoser eller inte. Jag hoppas att ni hittar något fint hus