Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök
Var/är du typen av förälder som inte ens bryr sig om att försöka utan istället lägger sig på soffan och leker med sin telefon och förvånat rycker på axlarna om de härjar sönder saker...? (så som makarontanten beskrev en av incidenterna)
Att ha aktiva barn är inte samma sak som att vara en slapp förälder och du tog ditt ansvar genom att inte utsätta dig/barnen/värden för en sån situation.
Nar jag hade mina tre, mycket aktiva, pojkar sma skulle jag inte gatt hem till nagon dar man satt i soffan och fikade. No way att mina killar kunde sitta still och inte rora tillrackligt lange. Vi satt i koket och nar barn kom hem till mig forklarade jag (jag gor det fortfarande) precis vilka regler som galler i mitt hus. Varken barnen eller foraldrarna kan ju veta var min tolerance niva ar om jag inte sager till.
Var/är du typen av förälder som inte ens bryr sig om att försöka utan istället lägger sig på soffan och leker med sin telefon och förvånat rycker på axlarna om de härjar sönder saker...? (så som makarontanten beskrev en av incidenterna)
Att ha aktiva barn är inte samma sak som att vara en slapp förälder och du tog ditt ansvar genom att inte utsätta dig/barnen/värden för en sån situation.