Funderade lite över hur andra föräldrar tänker vad gäller hur ofta barnen är hos kompisar / har kompisar hemma och hur många aktiviteter barnen regelbundet är med på....? Jag har en sexårig dotter som går i förskoleklass. Hon rider en gång i veckan, och har simskola en gång i veckan. Utöver det vill hon väldigt gärna antingen följa med kompisar hem efter fritids, eller ha med sig en kompis hem till oss. Och gärna leka med kompisar på helgerna också. Nu blir det ju inte så alltid - ibland har vi annat för oss, och ibland tycker jag att vi som familj skall vara tillsammans lite också, och än så länge har vi väl lyckats hålla en rätt bra balans på det hela. Fler aktiviteter än hon har just nu, har hon inte efterfrågat, och jag tycker nog inte att det skall vara fler aktiviteter än så heller. Men jag ser ju kompisars barn som precis jämt blir skjutsade till enn uppsjö olika aktiviteter eller kompisar, alternativt har kompisar hemma, och tycker att det verkar lite stressigt.... Hur tänker ni andra?