Kommer jag att klara mig eller?

movi

Trådstartare
Ja,utan hund? Skaffade mig min första egna hund vid 19 års ålder,och efter 25 år och fyra riesen och en rottis/dobberman så har jag beslutat mig för att det får räcka..Men det sa jag efter förra hunden med,och nu ligger det en riesen på golvet..
Som jag tyvärr inom en kort framtid måste ta bort,pga av höfter,och nu ska in till vet och fästingkolla,då hon har blivit så hudöm!
Och har hon även dragit på sig något med fästingrelaterat,då vet jag inte..
Prognosen blir dålig,inkontinens,dåliga höfter och EV något med fästing..Äter ju nu piller mot värk och inkontinens..
Det blir en allt större klump runt hjärtat och mage..

Var iväg förra veckan med min 23åriga dotter,då hon köpte en valp,visst var det sött och gulligt,men sen tänkte jag på allt söndertuggat,och allt jobb runt om..

Har ni också sagt aldrig mer,och sen stått där..med en hund?

Hoppas ni inte tycker att jag är hård och okänslig som redan tänker i dessa banor,medan jag har vovven kvar,och inte ska ha ha ny hund,men jag vet ju vad jag har framför mig och tyvärr har jag ingen återvändo! För det är ju bara frågan om när som är kvar..:cry:

Sv: Kommer jag att klara mig eller?

Även om jag inte känt så, så förstår jag...
Om du nu måste ta bort din nuvarande hund ganska omgående, så stressa inte...känn efter hur det är utan, att kunna resa lite eller så och trivs du inte, ja då kan du ju börja leta valp.

Du är absolut inte okänslig för att du inte vet hur du vill ha det...

Klart man kan fundera fast hunden lever.
Men nej, du klarar dig inte utan hund ;) :D

För övrigt vet jag två omplaceringar :angel: Då slipper man tugg mm. Omplaceras pga av att matte är sjuk. Träffat hundarna och de är trevliga. Schnauzer P&S

Senast ändrad:

Klart man kan fundera fast hunden lever.
Men nej, du klarar dig inte utan hund ;) :D

För övrigt vet jag två omplaceringar :angel: Då slipper man tugg mm. Omplaceras pga av att matte är sjuk. Träffat hundarna och de är trevliga. Schnauzer P&S

:eek: :angel::o

Såklart man funderar på ny hund i förväg ibland. Man vet ju att när man väl måste ta bort den man har så har man sällan sinnesnärvaro nog att kunna göra kloka beslut.

Omplacering av vuxen hund är ju ett alternativ om man vill undvika valpstadiet. Det finns många hundar som behöver hem.

Men det är nog ett beslut som kommer att avgöras då, när det väl är aktuellt. Inte förrän då vet du vad du vill i den situationen.

Håller tummarna att din vovsig är friskare än vad ni trott när ni väl kommer till veterinären. Så att du kan ta beslutet i lugn och ro om och när den ska tas bort.

Har ni också sagt aldrig mer,och sen stått där..med en hund?

Nej, jag har aldrig ens tänk tanken på att vara utan hund faktiskt. Ser till att det alltid finns hundar under uppväxt så att när de äldre faller bort, så är det inte hundtomt ändå.

Hade så även innan jag blev uppfödare.

Min mor har i länge sagt att när min tik är borta blir det inga mer hundar hos dom (mamma har haft hund hela livet). Tiken dog i våras och redan nu är en ny liten valp bokad till årsskiftet. Ingen stor hund denna gång (basenji) men hund kan varken mor eller far vara utan, även om det tog några veckor att erkänna det;)

Movi, för tre och en halv månad sen var jag där du är nu...
Och hade bestämt att Nej, jag skaffar inte en hund på lääääänge efter.

Men för SÄKERHETS skull hade jag kikat lite på vilken ras jag skulle ha OM jag mot förmodan nån gång i framtiden om flera år eller så skulle få för mig att skaffa hund igen...
Hm, sen var det bäst att kolla rasen i verkligheten också...
Och som av en händelse var tiken på den kenneln dräktig...

Och nu ligger hon här på golvet, vår lilla Jazza, och är underbarast i världen och väldigt olik vår andra (också högt älskade) vovve och har inte tuggat sönder nåt!! (än........)

http://i217.photobucket.com/albums/cc209/phmilene/picture.jpg

(Vill dessutom ge dig en styrkekram inför det jobbiga beslut du står inför. KRAM!!)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag övertog en liten vovve som tyvärr hade väldigt dåliga tänder så vi har varit till veterinärer och dragit flera stycken. Nu...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Coop
·
B
Övr. Katt Jag skulle introducera hunden och katten för varandra idag, vilket hittills gått otroligt dåligt! :( Jag har lite småpanik och vet inte...
2
Svar
28
· Visningar
7 469
Senast: MonteRose
·
I
Övr. Hund Hade en ganska så rejält obehaglig upplevelse här hemma förra veckan som direkt involverade en av mina brorsor och hans 15 månaders...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 397
Senast: Izzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka