Hur fysisk borde man bli med hunden?

Sv: Hur fysisk borde man bli med hunden?

Jaha ja... tja, jag kommer umgås med Killian och brorsan uppe i Östersund nu under juletid men jag personligen har inte ändrade känslor gentemot Killian. Visst, kommer vara på min vakt till en viss gräns men mest besviken på att brorsan gjorde som han gjorde. I vanliga anda kommer han inte lyssna på mig trots att jag kan det dubbla han kan om hundar; jag är den ovetande lillesyrran och Killian är hans hund så... inte så himla mycket jag kan göra. :(

Men klart att om något liknande sker igen tänker jag inte bara må dåligt över av det utan faktiskt agera på ett eller annat sätt. Innerst inne hoppas jag att brorsan har hjärna nog att hantera situationen bättre ifall Killian skulle bli lite väl exalterad mot en annan hund eller människa, men i Killians ögon vill han bara leka för han har inga aggressiva tendenser. Känns som jag målat upp bilden av att han har det men samtidigt ligger det på min brorsan att inte "framkalla" det beteendet hos honom heller. Bah, hela denna grejen ger mig en huvudvärk.

Tack Kiaw, det var precis så jag menade men du fick fram kontentan. :)

Izzie; Jag menar inte att du ska ändra ditt beteende gentemot Killian, inte alls, men att OM något händer så ska ni (framför allt din bror) minnas vad den bakomliggande orsaken troligen är. Jag tror att Killian är en alldeles normal hund men jag vet också av erfarenhet att en sådan händelse kan skada hunden för livet - kanske inte just nu, eller imorgon, men det KAN hända att han reagerar. Återigen så är jag inte personlig mot din bror utan menar ALLA som gör så mot sin hund utan en livshotande anledning. Jag hoppas självklart att allt går bra i framtiden för er alla. :)
 
Sv: Hur fysisk borde man bli med hunden?

Förstår nu hur du menar och ja, jag tvivlar starkt på att jag kommer agera annorlunda mot Killian. Det är så svårt att motstå att krama om honom när han kommer springandes emot en och hoppar upp i knät och tittar på en med det där ursöta Rottweiler ansiktet. Och jag hoppas att min relation med brorsan inte har blivit alltför påverkad/förstörd... men jag ger honom endast en chans till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 322
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 532
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp