katie
Trådstartare
Jag pratade med en kompis i telefon och mitt i vårat samtal utbryter hon; "Herregud, vad många kommandon du har till dina hundar!?! Behövs det så många?"
Jag kom av mig alldeles och undrade vad hon menade. Jo, under samtalets gång så hade jag tydligen gett hundarna kommandon om än det ena än det andra. Jag var visserligen utomhus och jobbade med djuren men jag hade inte ens tänkt på att jag sagt något till hundarna. Det gick per automatik.
När jag kom in och fick satt mig en stund började jag fundera på vad hon sagt.
Jo, jag har nog en väldig massa kommandon till mina pälsklingar.
Det är olika kommandon när de jobbar, när de är inne, på promenad, på eftersök mm mm. Jag använder aldrig samma kommandon när de jobbar som när de är lediga.
Vissa av mina kommandon kan vara samma ord men beroende på hur jag säger det så betyder det olika saker.
Har du väldigt många kommandon till din/a hund/ar? Nyanserar du dina kommandon?
Jag kom av mig alldeles och undrade vad hon menade. Jo, under samtalets gång så hade jag tydligen gett hundarna kommandon om än det ena än det andra. Jag var visserligen utomhus och jobbade med djuren men jag hade inte ens tänkt på att jag sagt något till hundarna. Det gick per automatik.
När jag kom in och fick satt mig en stund började jag fundera på vad hon sagt.
Jo, jag har nog en väldig massa kommandon till mina pälsklingar.
Det är olika kommandon när de jobbar, när de är inne, på promenad, på eftersök mm mm. Jag använder aldrig samma kommandon när de jobbar som när de är lediga.
Vissa av mina kommandon kan vara samma ord men beroende på hur jag säger det så betyder det olika saker.
Har du väldigt många kommandon till din/a hund/ar? Nyanserar du dina kommandon?