Jo det förstås-men alla tre kategorier du radar upp har en enorm makt. Läkare och Veterinärer kan luta sig tungt på sin legitimation och får i princip ordinera hur mycket medicin de vill...vilket de också gör. Informationen kring antibiotikaresistens har existerat i många många år. Och livsmedelsindustrin är en sådan tung maktfaktor att beslutsfattare inte vågar sätta hårt. Förbud mot antibiotika till djur som vi ska äta. Men nää! Veterinärer tänker med plånboken...jag har själv jobbat med hästar och vet hur mycket som skrivs ut till djur.
Och personligen har jag upplevt klara förbättringar med kollodialt silver. Allt från munskölj vid tandköttsinflamation till kurera svamp i underlivet. Min dotter har haft körtelfeber (konstaterad hos genom odling) två gånger. De halsmandlarna, det varet, och för att inte tala som stanken från hennes andedräkt går inte av för hackor. Hon gurglade kollodialt silver flera gånger om dagen och redan efter första dagen med upprepade gurglingar såg det mycket bättre ut. dagen efter kunde hon tala utan att det lät som gröt och kunde faktiskt få i sig någonting annat än flytande.