Nu har jag googlat på det där ämnet och fick bland annat träff på en sida skriven av någon som utger sig för att vara läkare. Personen tycker att ämnet är toppen. Har vid ett par tillfällen blivit avstängd från sitt jobb som läkare vad jag förstår delvis pga det hon skrivit på bloggen om alternativmedicin och pga något om svininfluensavaccinet. Kan minnas fel. Satt och kollade på det igår kväll när jag var riktigt trött. Det dök upp lite historier om fall där man lyckats bota cancer och lite smått och gott samt något långt inlägg om hur dåliga människor är som tycker att man ska vara försiktig med KS och hur bra ämnet är. Anledningen till att läkare inte rekommenderar är för att det är så stora pengar i omsättning vid läkemedelsföretag. Det innehåller ju bara pyttelite silver och det är ju ingen fara för människor och miljö osvosv.
Ärligt talat. Det är superlätt att fastna i den här typen av inlägg om hur bra ämnet är. Bota obotlig cancer liksom. Samtidigt känner jag att när någon enstaka person provat det med sådant resultat är jag inte tillräckligt nöjd för att köpa det rakt av. Det finns ju andra saker som kan påverka detta. Jag är tveksam alltså. Däremot känner jag att om jag idag, före 30 års ålder, skulle bli jättesjuk där läkarna säger att jag har.. ptjau.. 6 månader kvar att leva, nog sjutton skulle jag greppa halmstrån för att kanske, kanske få tillbringa lite extra tid med mina barn. Om det hade varit att dricka silver vetefan men omöjligt är det ju inte. Jag tänker att jag säkert ändrar uppfattning om det mesta i en sådan situation, både gällande alternativmedicin och tro på gud osv. Notera: det betyder inte att jag idag tycker att det är vettigt att försöka behandla sin sjukdom med det på eget initiativ.
Däremot anser jag att människors "kolloidalt silver hör hemma i medicinskåpet", behandla alla möjliga små åkommor och dricka i förebyggande syfte och allt vad folk styr med är något man borde vara mycket försiktig med. Det finns ju en del forskning bakom som säger att man bör låta bli att använda det där ämnet både för ens egen hälsa och för miljön. Gurgla bort lite körtelfeber och spotta ut KS i avloppet är verkligen inte smart t.ex!