Kolloidalt silver (!) till katt med vaginit

Fråga! Om personen inte har varit i kontakt med en veterinär och tänker behandla med KS så gör hen sig skyldig till brott mot djurskyddslagen.
Personen säger att hennes veterinär rekommenderat kollodialt silver till katten, då katten inte tål antibiotika. Veterinären säger sig ha behandlat flera katter framgångsrikt med medlet. Kattägaren ska själv skölja kattens underliv med kollodialt silver.

När jag konfronterade kattägaren tog hon ner inlägget från sin fb-sida. Vi bor inte i samma del av Sverige och jag vet inte vilken veterinär det rör sig om, eller om kattägaren tänkt om. Eller fortsätter behandla i tysthet.

Jag tror det bara är fabler att en veterinär skulle ha sagt så. Det är troligen en "hobby honeopat"...
Varför det? Har nyligen anmält en veterinär till veterinära ansvarsnämnden efter en felbehandling.

Hen använde bla ”smärtstillande” homeopatiska medel efter tandutdragning. Sålde homeopatiska medel och KS på mottagningen. Det finns verkligen såna här veterinärer.

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Min katt har hoppat från balkongen, första våningen för 5 timmar sedan. Hon verkade OK, åt lite mat precis som hon brukar men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 238
Senast: Keb71
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 377
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka