Katt dom fallit från 1 våningen

Har du haft videosamtal med veterinären på Agria? Vart bor du och finns det verkligen ingen möjlighet att ta dig till djursjukhuset i Stockholm?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Men hur kan de veta det? Och varför kan du inte ta dig till Stockholm?
Taxi?
Jag har 3 timmar till Stockholm mitt på natten, har haft körkort 3 månader och är inte van vid mörkerkörning. Vi bor i en liten by, finns ingen taxi som skulle komma till mig nu och köra till Stockholm 😱 Det är även midsommar.
 
Jag har 3 timmar till Stockholm mitt på natten, har haft körkort 3 månader och är inte van vid mörkerkörning. Vi bor i en liten by, finns ingen taxi som skulle komma till mig nu och köra till Stockholm 😱 Det är även midsommar.

Var i Östergötland bor du? Baserat på tre timmar till Stockholm måste det ju vara söderut.
 
Har du haft videosamtal med veterinären på Agria? Vart bor du och finns det verkligen ingen möjlighet att ta dig till djursjukhuset i Stockholm?
Agria rekommenderade att jag ringer distrikt veterinärer som jag har gjort och de kan inte hjälpa.
Vi bor ute på landet, behöver nästan 3 timmar till Stockholm och är ovan vid mörkerkörning men jag ska köra om 2 timmar och hoppas det ljusnar lite.
 
Agria rekommenderade att jag ringer distrikt veterinärer som jag har gjort och de kan inte hjälpa.
Vi bor ute på landet, behöver nästan 3 timmar till Stockholm och är ovan vid mörkerkörning men jag ska köra om 2 timmar och hoppas det ljusnar lite.
Håller tummarna för er! Har du någon som kan följa med, om du känner dig osäker på körningen?
 
Jag har 3 timmar till Stockholm mitt på natten, har haft körkort 3 månader och är inte van vid mörkerkörning. Vi bor i en liten by, finns ingen taxi som skulle komma till mig nu och köra till Stockholm 😱 Det är även midsommar.
Jag skulle köra ändå. Ta med någon som stöd (om ingen annan finns som kan köra) och åk. Mörkerkörning är inte annorlunda än annan körning och i staden är det ljust.
Eller också avvaktar du till morgondagen om du tror det går. Jag hade personligen inte vågat men jag är ju inte där och kan se kissen.
 
Jag skulle köra ändå. Ta med någon som stöd (om ingen annan finns som kan köra) och åk. Mörkerkörning är inte annorlunda än annan körning och i staden är det ljust.
Eller också avvaktar du till morgondagen om du tror det går. Jag hade personligen inte vågat men jag är ju inte där och kan se kissen.
Det är ju midsommar, det är inte ens mörkt!
 
Håller tummarna för er! Har du någon som kan följa med, om du känner dig osäker på körningen?
Tack snälla! Jag körde hemifrån 02:45, bilen var inte laddad så även det tog tid. Åkte först till Anicura Bagarmossen men veterinär där hade precis påbörjat en operation så de skickade mig till Awake djursjukhus på söder; där var katten grundligt undersökt, behövde röntgas. Hon har ont i bäckenet, veterinär misstänkte någon skada där men röntgen visade ingenting. Veterinär säger att det är muskler och leder som är överansträngda, två sprutor smärtlindring och smärtlindring droppar från imorgon och vila.
Katten åt mycket och gick på lådan direkt när vi kom hem ❤️ Hon hade mycket ont 🥹
 
Tack snälla! Jag körde hemifrån 02:45, bilen var inte laddad så även det tog tid. Åkte först till Anicura Bagarmossen men veterinär där hade precis påbörjat en operation så de skickade mig till Awake djursjukhus på söder; där var katten grundligt undersökt, behövde röntgas. Hon har ont i bäckenet, veterinär misstänkte någon skada där men röntgen visade ingenting. Veterinär säger att det är muskler och leder som är överansträngda, två sprutor smärtlindring och smärtlindring droppar från imorgon och vila.
Katten åt mycket och gick på lådan direkt när vi kom hem ❤️ Hon hade mycket ont 🥹
Vad skönt att hon fick en ordentlig undersökning och att du fick med henne hem ❤️ Håller tummarna att hon tillfrisknar bra nu!
 
Tack snälla för frågan, hon fick hjälp, smärtlindring.
Röntgad och inga skador. Nästan 6 timmar i bilen har stackare klarat, håller sig även att inte kissa i buren mitt hjärta ♥️ fast hon var mycket kissnödig 🥹 Hon var inte på lådan samt åt inte pga ont 🤒

Skönt att höra att ni fick hjälp och att det gick bra! :heart
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 794
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 425
Senast: Sandora
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 107
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 741
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp