Min data finns där. Ytterligare ett ställe att få matchningar på.För att magkänslan sa nej.
Nyfiken fråga: Har du själv laddat upp din data på GedMatch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min data finns där. Ytterligare ett ställe att få matchningar på.För att magkänslan sa nej.
Nyfiken fråga: Har du själv laddat upp din data på GedMatch?
Har du kollat med kommunarkivet där mamman bodde vid tiden för födelsen om det finns något i arkivet om din pappa? https://sv.wikipedia.org/wiki/Barna...mnder,kommunens socialnämnd eller annan nämnd.I mitt fall har jag ju inte fått höra något egentligen heller. Men det är lätt att göra antaganden när det gäller en ogift mor 1926... men det fanns, som sagt, ändå en förlovning. Jag har också bilder på min far som litet barn som ska vara tagna hos hans farföräldrar.
Jag är ju oäkting i andra led... och båda mina efternamn (mammas och pappas) kommer från kvinnolinjer, farfar var oäkting och även hans mor (det är henne jag är döpt efter).
Har du kollat med kommunarkivet där mamman bodde vid tiden för födelsen om det finns något i arkivet om din pappa? https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnavårdsnämnd#:~:text=I vissa kommuner började barnavårdsnämnder,kommunens socialnämnd eller annan nämnd.
Om Ts har haft en far som blivit avregistrerad i vuxen ålder torde handlingarna till det beslutet vara av större intresse än från födelsen.Jag är i första hand ute efter att kolla emot den som var min far fram till jag var 20 år.
Om Ts har haft en far som blivit avregistrerad i vuxen ålder torde handlingarna till det beslutet vara av större intresse än från födelsen.
Det är en rätt ovanlig åtgärd, som tyder på att det finns särskilda omständigheter i fallet. Borde finna någon typ av underlag där som motbevisar faderskapet för att ett sådant beslut ska tas?
Mitt svar var till @athena_arabians . I kommunarkivet skulle det mycket möjligt finnas en barnavårdsakt kring hennes far.Om Ts har haft en far som blivit avregistrerad i vuxen ålder torde handlingarna till det beslutet vara av större intresse än från födelsen.
Det är en rätt ovanlig åtgärd, som tyder på att det finns särskilda omständigheter i fallet. Borde finna någon typ av underlag där som motbevisar faderskapet för att ett sådant beslut ska tas?
Aha... Det syns ju om man läser ordentligt.Mitt svar var till @athena_arabians . I kommunarkivet skulle det mycket möjligt finnas en barnavårdsakt kring hennes far.